כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
החיילים מתוסכלים

שדות המוקשים הרוסיים בולמים את מתקפת הנגד האוקראינית

החיילים הרוסיים מטמינים מוקשים בקרקע, לעיתים בתוך חורי נפיל השל רקטות, ובכך הם מצליחים לעכב משמעותית ואף לבלום את המתקפה שתכנן הצבא האוקראיני

שדות המוקשים הרוסיים בולמים את מתקפת הנגד האוקראינית
פיצוץ מחסן נשק באוקראינה צילום: מתוך הסרטון

רגע בלתי יאומן נתפס בשידור חי, בשבוע שעבר, על ידי מזל"ט של הצבא האוקראיני. בסרטון שצולם נראה חייל אוקראיני גורר את עצמו דרך הדשא הארוך, רגל אחת משתרכת ברפיון מאחוריו. שניות לאחר מכן, הבזק של כתום בוהק וענן של עשן לבן מסמנים את המקום, במרחק מטרים ספורים משם, שבו הופעל עוד מוקש יבשתי. כשחייל שני פצוע קשה מושך את עצמו אל משוריין סמוך - זרועות מתנופפות כמו שחיין המנסה להיצמד לסירת הצלה - כתם סמיך של דם אדום כהה מסמן את התקדמותו המייסרת.

הרגע הזה צולם ע"י המזל"ט של הצבא האוקראיני שריחף מעליו בחזיתות מדרום לעיר דונבאס באחמוט. מלמעלה, שדה המוקשים המכתש נראה כאילו הוא מכוסה בעיגולים חומים כהים.

"מוקשים מפחידים. הם מפחידים אותי יותר מכל דבר אחר", אמר ארטיום, חייל בן 36 מחטיבת ההגנה הטריטוריאלית ה-108 של אוקראינה. יומיים קודם לכן, שניים מעמיתיו עמדו על "עלי כותרת" - מוקשים קטנים וירוקים נגד אדם - שפוזרו לאחרונה על פני שדה על ידי רקטות רוסיות. "החבר'ה שלנו היו מנוסים. אבל קשה להחזיק עיניים בכל מקום. לשניהם יש קטיעות רגליים. רגל אחת לכל אחד. יש לנו פציעות אחרי כל קרב", אמר ארטיום, חבלן מיומן, והסביר שהרקטות מאפשרות לכוחות הרוסים לשתול מוקשים חדשים במקומות שכבר שוחררו ופונו על ידי כוחות אוקראינים.

מכיוון שהתקפת הנגד הצפויה של אוקראינה עדיין לא השיגה את המהירות והמומנטום שחלקם קיוו לה - כולל הנשיא וולודימיר זלנסקי שהודה שהיא "איטית מהרצוי". מגוון חיילים בחלקים שונים של קו החזית האשימו את שדות המוקשים הרוסיים לפחות בחלק מהעיכוב הזה.

"כמובן שזה מאט את תנועת החיילים", אמר מפקד חוליית חבלנים בת תשעה אנשים. הוא זה עתה סיים משימת חיסול מוקשים בחזית הקרובה ממזרח לכפר הקטנטן וההרוס פרדטקיין, מחוץ לבאקמוט. הוא הניח מערך של מוקשים רוסיים מושבתים על הקרקע מתחת לעץ, ודאג לוודא שלא ניתן יהיה לזהות אותו על ידי מל"טים רוסיים מעליו.

"לאויב אין רחמים על החיילים שלו. הם משמשים כבשר תותחים. אבל אנחנו מנסים להתקדם עם מינימום נפגעים", אמר סגן סרחיי טישנקו מחטיבת סער 3, מדבר ממקלט של בונקר סמוך.

כשלוש שעות נסיעה דרומה יותר, על פני רצף של גשרי פונטון עקום, חבלנים אוקראינים השתופפו לצד כביש מכתש, משביתים בזהירות מכרה אנטי-אישי רב עוצמה של קליימור שהוסתר ליד עמוד חשמל, שעומד לשלוח. רסיסים לתוך חיל רגלים או כלי רכב.

"אני שונא את העבודה הזו", אמר ארטיום, מכונאי מוסך לשעבר בעל זקן אדום, רגע אחרי שסיים להפוך את המכרה לבטוח. נשמעה שריקה, ואז בום כאשר פגז ארטילריה רוסי פגע בשדות הסמוכים. מעבר לשפת גבעה סמוכה, חיל הרגלים האוקראיני התקדם אט אט דרומה מעבר לכפר ריבנופול שנכבש לאחרונה. הכעס של ארטיום לא היה רק ​​תגובה לסכנות שבשדות מוקשים, אלא למנטליות ה"ערמומית" שלדעתו חייבת לעמוד מאחורי פעולת הנחת מוקשים ומלכודות, במקום להילחם באויב שלך "אדם לאדם".

 

 

אוקראינה מוקשים מתקפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד