א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חודשיים וחצי לראש השנה תשפ"ד

גובר החשש בנוגע להגבלות הגבול באומן

רק חודשיים וחצי לראש השנה תשפ"ד וקרב עשרות אלפי חסידי ברסלב גובר החשש בנוגע להגבלות בגבול של אומן שבאוקראינה. בשנה שעברה היו קשיים ובדיקות קפדניות. נעשים מאמצים לטפל בחששות אלו ולמצוא פתרון המבטיח תהליך חלק ויעיל יותר לחסידי ברסלב

גובר החשש בנוגע להגבלות הגבול באומן
אלפי חסידים באומן ער"ה תשפ"ג צילום: פלאש 90

חודשיים וחצי בלבד עד שעשרות אלפי חסידים עולים לרגל לקיבוץ ראש השנה באומן, החששות גוברים בנוגע להגבלות הגבול באומן.

כזכור, וכפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' בשנה שעברה התמודדו עולי הרגל עם אתגרים כמו זמני המתנה ארוכים במעברי הגבול ובדיקות ביטחוניות מחמירות עם הגעתם לאומן, שהעלו חששות משמעותיים בקרב קהילת ברסלב בנוגע לעלייה לרגל השנה.

בני קהילת ברסלב, הידועים בנסיעה השנתית שלהם לרגל, הביעו את חששותיהם כאשר הם צופים להיתקל בקשיים דומים במהלך המסע השנה.

זמני ההמתנה הארוכים במעברי הגבול ובדיקות ביטחוניות קפדניות, כולל בדיקה ידנית של מזוודות, הביאו לשעות של עיכובים ולתסכול מוגבר. למרבה הצער, נראה שהציבור עשוי להתמודד עם אתגרים אלו שוב השנה.

אחד מחסידי ברסלב מירושלים שיתף לאחרונה את החוויה המתישה שלו בנסיעה של 30 שעות באוטובוס מבוקרשט, רומניה, ולאחריה המתנה של 10 שעות בגבול ובדיקה ביטחונית נוספת של 4 שעות עם ההגעה לאומן. חשבונות כאלה מדגישים את הצורך הדחוף בפתרון בר קיימא.

לעלייה לרגל של ראש השנה לאומן יש משמעות רוחנית עצומה עבור קהילת ברסלב, מה שהופך את החששות סביב המסע לבעלי חשיבות עליונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי נעשים מאמצים לטפל בחששות אלו ולמצוא פתרון המבטיח תהליך חלק ויעיל יותר לחסידי ברסלב. נציגי הקהילה, הרשויות ובעלי העניין הרלוונטיים מעורבים באופן פעיל בדיונים מתמשכים כדי לחקור פתרונות אפשריים ולהקל על האתגרים העומדים בפני עולי הרגל.

"אנו מכירים במשמעות העלייה לרגל הלאומנית עבור קהילת ברסלב ומחויבים למצוא פתרון המכבד את נוהגיהם הדתיים תוך מתן עדיפות לבטיחות וביטחונם של כל המעורבים", הדגיש דובר הגורמים הרלוונטיים.

ככל שההכנות לראש השנה מתעצמות, ישנה חשיבות מכרעת לכל הצדדים לשתף פעולה ולחפש גישה מאוזנת המכבדת את זכויותיה וצרכיה של קהילת ברסלב. המטרה הסופית היא לבסס תהליך יעיל ואפקטיבי הממזער את האתגרים איתם מתמודדים העולים במהלך המסע לאומן.

אומן ראש השנה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד