כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תיעוד מהבירה

צרפת מנסה להתאושש מהביזה, מהשריפות ומהנזקים הענקיים

פריז מנסה להתאושש לאחר לילות של הצתות וביזה שגרמו לנזק שמוערך בעשרות מיליוני אירו - עיר האורות מנסה לחזור לשגרה. צפו איך מתמודדים בבירת צרפת עם הימים שאחרי המחאה שהבעירה את המדינה בשל מותו של נער בן 17 מוסלמי שנהרג על ידי שוטר

צרפת מנסה להתאושש מהביזה, מהשריפות ומהנזקים הענקיים
שוטרים בפריז צילום: צילום מסך

נראה שההתפרעויות בצרפת נרגעו לאחר חמישה ימים של הפגנות אלימות בתגובה לירי בנער בן 17 על ידי שוטר בדיקה משטרתית שגרתית. ביום ראשון בלילה נרשמה ירידה באלימות ופחות מעצרים בוצעו.

עם זאת, הנשיא עמנואל מקרון ביקש ממשרד הפנים לשמור על נוכחות משטרתית "מסיבית" ברחובות. ביום שני קראו ראשי ערים לקיים עצרות מחוץ לבנייני העירייה כדי למחות על האלימות והביזה, יואב זהבי שליח 'כאן חדשות' לפריז דיווח כי היהודים מנסים לחזור לשגרה לאחר שהחנויות שלהם נהרסו ונבזזו.

כמה מאות בני אדם השתתפו בעצרת בעיר לו-לה-רוזס והביעו תמיכה בוינסנט ז'נברון, ראש העיר שביתו הותקף על ידי מתפרעים שירו זיקוקים לעבר אשתו וילדיו שנמלטו, שברו את רגלה ופצעו את אחד מהילדים, האירוע נחקר כניסיון רצח.

ז'נברון אמר אתמול: "ראינו את הפנים האמיתיות של המתפרעים, הם רוצחים, הם רצו להרוג את אשתי ואת שני ילדיי הקטנים בשנתם על ידי שריפתם בחיים". ז'נברון אמר גם כי במהלך השבוע האחרון "הדמוקרטיה עצמה הותקפה, אנחנו צריכים שרוב האנשים שעד כה שתקו יגידו, די".

ביזה פריז צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד