כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"קואליציה זו שותפות"

גפני על פסקת ההתגברות: "נתניהו לא יכול להחליט על דעת עצמו"

יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני תקף בחריפות את דברי ראש הממשלה נתניהו בריאיון לוול סטריט ג'ורנל והבהיר: "פסקת ההתגברות לא ירדה מסדר היום". גפני הוסיף: "קואליציה זו שותפות. נתניהו לא יכול להחליט על דעת עצמו שהוא קובר סעיף כזה או אחר שהסכמנו עליו"

גפני על פסקת ההתגברות: "נתניהו לא יכול להחליט על דעת עצמו"
בנימין נתניהו/משה גפני צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני יצא הבוקר (שלישי) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר בראיון לוול סטריט ג'ורנל כי החליט לוותר על פסקת ההתגברות.

גפני אמר בריאיון לביטאון 'דגל התורה', יתד נאמן: "נתניהו אמר את דעתו לעיתון, אולם הבהרתי לו ששתיקתנו אינה כהודאה. אנחנו עומדים על דעתנו שההסכם שחתמנו עם הליכוד בהקמת הממשלה יכובד במלואו. גם בליכוד עצמו רצו ודרשו את פסקת ההתגברות ולכן נעמוד על כך שזה יקרה. הסברתי לנתניהו שאנחנו לא מנהלים מאבקים ולא הולכים לתקשורת על כל אמירה או ריאיון כזה אחר, ולכן הוא לא שמע מאיתנו תגובות וגם אנחנו לא הגבנו לדברים הללו".

גפני הוסיף: "אחרי ששוחחנו והבהרנו את הדברים בשיחות סגורות אני יוכל לומר כעת, נתניהו הבין והסביר בעצמו שהדברים שאמר אינם סותרים להסכם שחתמו עימנו. אמרתי לנתניהו שהוא לא לבד בסיפור הזה והוא הסכים. הקואליציה היא שותפות, הוא לא יכול להחליט על דעת עצמו שהוא קובר סעיף כזה או אחר שהסכמנו עליו. האמירה שלו לא הייתה במקום וטוב ושוחחנו והבהרנו את הדברים".

עוד אמר: "פסקת ההתגברות לא ירדה מסדר היום. אנחנו אמנם לא מתערבים לליכוד במהלכים שהוא מקיים לגבי שאר סעיפי הרפורמה, אבל בנושא של ההתגברות הוא לא מחליט לבד. זה נכון לגבי עוד חוקים ודיונים, אבל בעיקר לגבי חוק מעמד לומדי התורה. פסקת ההתגברות בנושא חייבת לעבור, כך סוכם וכך יהיה".

משה גפני ביבי נתניהו פסקת ההתגברות יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד