י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מבצע 'בית וגן'

הלחימה במחנה הפליטים נמשכת: "המחבלים מתחבאים" | תיעוד: כך הופצץ החמ"ל

כוחות הביטחון ממשיכים גם הבוקר לפגוע בקיני הטרור במחנה הפליטים ג'נין | במערכת הביטחון סבורים שהמבצע צפוי להסתיים בקרוב, אך לכוחות בשטח יש עוד יעדים להשיג | דובר צה"ל: "אין נקודה במחנה הפליטים שלא פעלנו בה. החמושים לא בחרו לצאת ולהילחם | תיעוד 

הלחימה במחנה הפליטים נמשכת: "המחבלים מתחבאים" | תיעוד: כך הופצץ החמ"ל
מבצע בית וגן בג'נין צילום: פלאש 90

כוחות צה"ל, שב"כ ומשמר הגבול ממשיכים היום (שלישי) במבצע 'בית וגן' במחנה הפליטים ג'נין. הערכה היא כי המבצע לא צפוי להימשך עוד זמן רב ולכן במערכת הביטחון מעוניינים להגיע ליעדי טרור נוספים, עוד לפני שהכוחות יקבלו הוראה לעזוב את המחנה.

עד כה עצרו הלוחמים למעלה מ-120 מבוקשים, אך הערכה היא כי במחנה הפליטים יש עוד עשרות רבות של חמושים שמסתרים מפני כוחות הביטחון. בצבא סבורים כי חלק מהמבוקשים הצליחו להימלט במסגרת גל הנטישה של תושבי המחנה. "חלק מהמחבלים מתחבאים, ולא יוצאים להילחם איתנו", אמר הבוקר דובר צה"ל דניאל הגרי.

צה"ל עדכן בצהריים כי עשרות כלי הנדסה פעלו בהכוונת מודיעין לנטרול 11 מטענים שהוטמעו ע״י מחבלים בכבישים ובתשתיות טרור במחנה הפליטים מחבלים במחנה הפליטים ג’נין מטמינים בכבישים במחנה הפליטים ובעיר מטענים וחומרי נפץ במרחב סביבה אזרחית. "הדבר מהווה איום על כוחות הביטחון שמשתמשים בכבישים בפעילות לסיכול טרור ועל חפים מפשע שמתשמשים בהם גם הם", מסר צה"ל. צה"ל פעל בהכוונה מודיעינית של שב"כ לנטרול איום המטענים באמצעות פילוס הכבישים עם כלים הנדסים. כמו כן, הכלים ההנדסיים פעלו להסרת החסמים שהציבו החמושים במחנה במטרה למנוע את פעילות כוחות צה"ל.

"אין נקודה במחנה הפליטים שלא פעלנו בה", הוסיף הגרי. "לא היו היתקלויות משמעותיות והחמושים לא בחרו לצאת ולהילחם. במקביל, כוח ימ"מ פשט ללב המחנה וביצע סיר לחץ ליעד שכלל פיר עם מטעני חבלה שפוצצנו. המחבלים שם ברחו. מצאנו גם מחרטה וחמ"לי לחימה נוספים, בהם מסכים שחוברו למצלמות רחוב. נותרו לנו עוד כעשרה יעדים מסומנים שלנו במרכז המחנה, ואנו לוקחים את מגלן, דובדבן, אגוז וסיירת צנחנים שייכנסו במהלך היממה הקרובה ליעדים הללו".

"נערכנו במשך חודשים לטפל בסוגיית מחנה הפליטים ג'נין ובחרנו בעיתוי הנוכחי בגלל אילוצים של גזרות אחרות, החלטות דרג מדיני ורמת המודיעין הרלוונטית לפעולה", אמר דובר צה"ל. "גם תנאי מזג האוויר היוו שיקול. הפגיעה בחמ"ל הפיקוד בתחילת המבצע אפשר לנו כניסה מהירה ויחסית בטוחה של הכוחות שלנו פנימה ובכך לא ניתן להם יתרון בפגיעה ברכבים שלנו באמצעות מטען. ההפתעה של מכת הפתיחה טלטלה אותם ומשכה אותם מפאתי המחנה ללב המחנה, ובכך היה פחות חיכוך בחלק מגזרות הפעולה במחנה".

במהלך הלילה המשיכו כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב בפיקוד עוצבת הקומנדו וחטיבת מנשה, לפעול לסיכול טרור. לוחמי הימ"מ איתרו והשמידו פיר תת-קרקעי ששימש לאחסון מטענים על בסיס מידע מודיעיני של שב"כ, בלב מחנה הפליטים ג'נין.

כמו כן, לוחמי מגלן איתרו והשמידו שני חמ"לי ניהול לחימה של ארגוני הטרור במרחב. לוחמי סיירת נח"ל איתרו והשמידו מטול נפץ ומטען במרחב העיר. בנוסף, לוחמי יחידת ניצן (636) איתרו והחרימו אמצעי לחימה וציוד צבאי.

 

ג'נין המבצע בג'נין מבצע בית וגן טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד