י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מסלול "הלכתי"

יום עיון מרתק: מדוע צריכים כשרות על השקעות?

אנחנו מקבלים כמובן מאליו את העובדה שכמעט כל חברות הביטוח ובתי ההשקעות מחזיקים מסלול "הלכתי" אחד לפחות. אבל לשם מה בכלל צריכים כשרות על השקעות? קבוצת 'בסדנו' מזמינה אתכם ליום עיון מרתק בהשתתפות גדולי הרבנים הבקיאים בכשרות הממון

יום עיון מרתק: מדוע צריכים כשרות על השקעות?
השקעות עם הכשר צילום: freepik

כבר התרגלנו לכך שכל הבנקים בישראל חתומים על היתר עסקה והעובדה הזאת אינה גורמת למי מאיתנו להרים גבה בדיוק כמו שאיש אינו מתפלא על מכירת החמץ של המדינה מידי שנה. גם העובדה שהמשקיע החרדי יכול למצוא מגוון גדול של מסלולי השקעה כשרים בפיקוח הלכתי, אינה מעוררת סימן שאלה. אין כמעט גוף השקעות שמכבד את עצמו, שאינו מציע מסלול "הלכתי" אחד לפחות.

אבל למה? למה בכלל צריכים כשרות לפני שמשקיעים.

אפשר להבין מדוע עלינו לוודא כשרות לפני שנכנסים למסעדה, לפני שעושים קניה של מוצרי מזון ושתייה. אבל למה יש לוודא כשרות לפני שנכנסים להשקעה?

להרשמה ליום העיון מבית 'בסדנו', לחצו כאן>>>

ובכלל, כיצד עובד מנגנון הפיקוח ההלכתי על השקעות. מדוע יש בו צורך וכיצד אפשר להבטיח את כשרות הממון לא פחות מאשר כשרות המזון. הריבית שמטפסת ועולה מביאה משקיעים רבים לחפש אפיקי השקעה שיעניקו להם תשואה גבוהה יותר מקצב עליית האינפלציה, מה שמעורר אצל רבים מהם שאלות כמו: האם ניתן לקנות אגרות חוב ממשלתיות שנושאות ריבית? האם מותר להשקיע בקרנות מחקות מחו"ל? האם ואיך אפשר להשקיע בהייטק בהתאם לדרישות ההלכה ובכלל, מה הן דרישות ההלכה מהשקעות בחברות פרטיות.

השאלות הללו מתחדדות בראשו של כל אברך בן תורה ובעל משפחה, שמבין שהכסף אותו הוא חוסך לעתיד משפחתו, עלול לבוא באיסור ולפגוע בבלי דעת בחינוך הטהור אותו הוא מקנה לילדיו. הן מתחדדות ביתר שאת כשמבינים שיש אלטרנטיבות השקעה כשרות, דבר שכלל לא היה קיים לפני דור אחד בלבד.

כדי להבין מדוע נדרשת כשרות להשקעות, יזמה קבוצת 'בסדנו', קבוצת ההשקעות המובילה בציבור החרדי, יום עיון מיוחד ומרתק עם גדולי הרבנים הבקיאים בענייני השקעות ופיננסים. ובהם הרה"ג רבי שלמה זלמן קרליבך שליט"א, מרבני בד"ץ העדה החרדית ירושלים, הרה"ג רבי נפתלי נוסבוים שליט"א, ראב"ד בית הדין 'הישר והטוב' לדיני ממונות, הרה"ג רבי יהודה אריה דינר שליט"א, הרה"ג רבי שלמה כהן שליט"א רב קבוצת 'בסדנו'

תהיה זו הזדמנות נדירה לשמוע מכלי ראשון מה הן השקעות, כיצד בודקים אם הן כשרות, כיצד ניתן להימלט ממכשולות ואפילו מאיסורי תורה ממש ואיך אפשר להשקיע בחברות הייטק מבלי לוותר על קוצו של יו"ד מבחינה הלכתית. לצד החלק ההלכתי ישנו גם חלק קולינרי - המשתתפים יזכו לסעודת ער"ח עשירה.

יום העיון יתקיים בעז"ה בכ"ט תמוז, ערב ראש חודש מנ"א, יום שלישי ה־18 ליולי למניינם רחוב ז'בוטינסקי 9 בני ברק במשרדי בסדנו קומה 15 בניין הכשרת הישוב ההשתתפות חינם וללא כל התחייבות אך בהרשמה מראש בלבד.

להרשמה ליום העיון ההלכתי על השקעות כהלכה מבית 'בסדנו', לחצו כאן>>>

השקעות הון השקעות נדלן בסדנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד