כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בעקבות קידום החקיקה

מנדלבליט תוקף את הממשלה: "דבר נוראי"

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט תקף הבוקר בחריפות את הממשלה על כך שהמשיכה בקידום החקיקה למרות המבצע: "במבצע שבו כולנו צריכים להיות מאוחדים אני לא מבין למה צריך לרוץ עם הדבר הנוראי הזה"

מנדלבליט תוקף את הממשלה: "דבר נוראי"
היועמ"ש לממשלה, אביחי מנדלבליט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בריאיון שהעניק הבוקר ל'כאן רשת ב' תקף היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את החלטת הממשלה להמשיך בקידום חקיקת עילת הסבירות, זאת על אף המבצע הצבאי המתנהל.

"במבצע שבו כולנו צריכים להיות מאוחדים אני לא מבין למה צריך לרוץ עם הדבר הנוראי הזה. החקיקה ועילת הסבירות זה דבר נורא. ייקחו את הסמכויות הפליליות מידי היועמ"ש, יפקידו אותן בידי תובע כללי שהממשלה תבחר – וככה אנחנו מרסקים את הרשות השופטת, ולכן מדובר בהפיכה משטרית ולא בדבר אחר. ביטול מוסדות המשפט", אמר.

מנדלבליט התייחס לטענת על תפירת תיקים לראש הממשלה נתניהו, ואמר: "הטענה לתפירת תיקים היא מגוחכת. פה לא הולכים לתקן, הולכים להרוס. היו רעיונות של תיקון, כולל בוועדה לבחירת השופטים, בכל גופים ציבוריים יש בעיות. אין ראייה ממלכתית, וזאת הבעיה הגדולה ביותר".

מנדלבליט הפתיע והצהיר: "אני בעד פסקת התגברות, אל תורידו את זה מהשולחן. אבל באיזה אופן?! זה לא עובד ככה, הכול סיסמאות, והכול הולך למקום הזה של חיסול עצמאות מערכת המשפט מהקצה אל הקצה. אני לא רוצה שופטים פוליטיים".

מנדלבליט אף התייחס לאמירת המפכ"ל לשעבר אלשיך בשבוע שעבר, שטען כי הוא לא יכול היה להעריך שנתניהו לא יתפטר מתפקידו כשיוגש נגדו כתב אישום. "לא חושב שהמפכ"ל לשעבר כיוון לשם. שום דבר לא קרה בסגנון הזה וכל ההחלטות התקבלו בצורה מקצועית ועניינית. ספגתי גם על זה ביקורת, אני הייתי בדעה שנתניהו יכול להיות ראש ממשלה גם עם כתב האישום", אמר והוסיף: "אני פועל לפי הדין. זאת עמדתי המשפטית. אני מעריך את נתניהו, אדם מאוד רציני, הוא יודע לנהל את המדינה".

הרפורמה המשפטית אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד