ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
דרמה בשבט הזולו

חשש שהמלך הורעל ואושפז במסגרת המאבקים בחצר המלוכה

המלך, מיסוזולו משבט הזולו באפריקה, הובהל לבית חולים שם הוא מטופל בחשד שהורעל על ידי אויביו. אחד מיועציו הקרובים של המלך מת באותו יום במפתיע, והחשד הוא שהוא הורעל למוות, לאחר שאכל מהארוחה שהוכנה עבור המלך

חשש שהמלך הורעל ואושפז במסגרת המאבקים בחצר המלוכה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

שבט הזולו הנו השבט הגדול בדרום אפריקה, ואנשיו נוהגים לשמר את המסורות העממיות שלהם, כולל בית המלוכה של הזולו שבאופן חוקי אין לו שום סמכות, אבל בעיני בני השבט יש לו חשיבות רבה מאוד. השבט גם מפעיל ממשלה סמלית משלו, שכמו המלך, גם היא אינה מחזיקה בסמכות כלשהי.

אתמול דיווח ראש ממשלת הזולו, הנסיך מנהוגוסטו בוטהלזי, כי המלך, מיסוזולו, הובהל לבית חולים בסוויזלנד (אווסטיני) השכנה, שם הוא מטופל בחשד שהורעל על ידי אויביו. לדברי ראש הממשלה, אחד מיועציו הקרובים של המלך מת באותו יום במפתיע, והחשד הוא שהוא הורעל למוות, אולי לאחר שאכל מהארוחה שהוכנה עבור המלך. זמן קצר לאחר מכן יצא אחד מדובריו הרשמיים של המלך מיסוזולו, ודחה על הסף את הטענות של ראש הממשלה.

לטענתו ראש הממשלה רק מנסה להכניס את הציבור לפאניקה ואינו דובר אמת: "החשד הוא שיועצו של המלך מת מקורונה ולכן המלך פנה להיבדק כדי לוודא שלא נשקפת לו סכנה כלשהי".

בוטהלזי אמר שהסיבה שבגינה המלך פנה לקבל טיפול רפואי במדינה השכנה נובעת מכך שגם אביו וגם אמו מתו לפני כשנה, לאחר שפנו לקבל טיפול רפואי במערכת הרפואה של דרום אפריקה, כך שהוא הבין שאין לו שום סיבה לסמוך על המערכת כשייתכן שאויביו מקושרים אליה ופועלים נגדו באמצעותה. מסיוזולו הוא בנו המלך זווליתיני, שמלך על שבט הזולו כ-50 שנה. זווליתני קבע שאחרי מותו תכהן אשתו כמלכה תחתיו. ואכן, לאחר שמת בשנה שעברה, עבר הכתר לרעייתו המלכה שייווה מנטפומבי דלמיני זולו, אבל שלושה חודשים לאחר מכן מתה גם היא במפתיע, והכתר עבר לבנה מיסוזולו, המלך הנוכחי.

אחיו, לא ראו זאת בעין יפה, והחשד הוא שחלק מהם הרעילו את המלכה וכעת אולי ניסו להרעיל גם את המלך מיסוזולו.

הרעלה מאבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד