א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חרב עליהם עולמם

כשההלם מרחף באוויר: משפחת בוקסבוים יושבת שבעה

הטרגדיה הנוראה בבית שמש באה בהפתעה כל כך גדוהל שגם אחרי שחלפו יותר מ-24, המשפחה עדיין לא מעכלת • האברך הצעיר הרב דוד משה בוקסבוים, בן 47 בלבד, נפטר לבית עולמו לאחר ניתוח בריאטרי שהסתבך • "הוא אמור היה להיות עכשיו אחרי ההתאוששות המלאה, לאחר חזרה לשגרה..." • "אני לא יכול להסתכל ליתומים בעיניים, כל כך צעירים וכבר חרב עליהם עולמם"

כשההלם מרחף באוויר: משפחת בוקסבוים יושבת שבעה
לוויית הרב בוקסבוים צילום: באדיבות המצלם

ביתו של המחנך הרב דוד משה בוקסבוים, מקריית דזיקוב ויזניץ ברמת בית שמש ג', לבש אבל וקדרות. המראות מכוסות, התמונות הוסרו מהקירות, אווירת נכאים שוררת במקום, והרבה כיסאות נמוכים של אבלים ממלאים את הסלון והחדרים הסמוכים...

הרב בוקסבוים היה בן למשפחה בת 14 ילדים בלי עין הרע, ולו עצמו היו תשעה ילדים בלי עין הרע. בנוסף לאחיו וילדיו יושבים שבעה גם אלמנתו הוריו יבלחט"א, כך שבסך הכל יושבים שבעה לא פחות מ-25 אבלים, שלכל אחד מהם חוג חברים ומכרים הבאים לנחם.

לתרומה הקליקו כאן>>>

"בימים הקרובים עומד להיות כאן פיצוץ של אנשים", אומר אחד מאחיו של הרב בוקסבוים. "אבא שליט"א יהודי מאוד מוכר כאיש ציבור ותיק, יש במשפחה עוד כמה אנשי עשייה, והמנוח עצמו היה אדם שרבים הכירו ואהבו, כי היתה בו שמחה פנימית וטוהר אמיתי של אדם שאין לו בעולמו אלא את השליחות שלו לחנך את ילדי ישראל, לתת להם את הכלים להצליח, לפתח אותם שכלית, רגשית ומוטורית, כדי שיוכלו להצליח בהמשך החיים. הוא השקיע בזה את הנשמה, למד כל כך הרבה קורסים מקצועיים כדי לתת לתלמידיו את המקסימום האפשרי, והוא עשה את זה על כל הרצינות ותחושת שליחות גדולה מאוד.

"אנחנו עדיין המומים", הוא מוסיף, "הוא אמור היה להיות עכשיו אחרי ההתאוששות המלאה מהניתוח הבריאטרי, לאחר חזרה לשגרה... אבל הוא כבר לא יחזור לפני תחיית המתים, וזה פשוט שורף את הלב לחשוב על זה. אנחנו עדיין לא מעכלים את זה, אני לא מעכל את זה, אני רואה את ההורים שלי המומים, הם פשוט לא מבינים מה נפל עליהם. גיסתי, האלמנה שתחי', היא בשוק, פשוט שוק. אין עם מי לדבר. והילדים היתומים? אני לא יכול להסתכל להם בעיניים, כל כך צעירים וכבר חרב עליהם עולמם!".

הרב דוד משה בוקסבוים נולד לפני 47 שנים ברחובות, לאביו הרב יואל יוסף יבלחט"א, איש ציבור ואיש חסד בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו, ולאמו מרת הענטשא שתחי'. שמו 'דוד משה' ניתן לו על שמו של הרבי הקדוש רבי דוד משה מקרעטשניף, שהתגורר בדיוק מעבר לכבישו, מול בית הוריו של המנוח. את נשמתו השיב ליוצרה בי"ד תמוז, ערב יום ההילולא של הרבי הקדוש מקרעטשניף זצ"ל, ובהתאם לכך הוחלט מיידית לטמון אותו בבית העלמין ברחובות עיר הולדתו, סמוך ונראה לציונו של הרבי הקדוש שעל שמו היה קרוי בימי חייו, ושעל דמותו הרחימאית גדל והתחנך.

הרב בוקסבוים ז"ל רק נכנס לניתוח פשוט, ולאחריו לא חשבו הרופאים שישנה בעיה כלשהי, הוא התעורר והתנהג בצורה סבירה לחלוטין כפי שמצופה ממי שזה עתה יצא מניתוח. אבל בתוך גופו דימם החתך הפנימי, במשך כל הלילה. בבוקר הוא כבר היה בלי הכרה.

לאחר מספר ימי אשפוז נוספים, במהלכם היה מחובר למכשיר 'אקמו' כחלק מהניסיון הנואש להציל את חייו, החזיר הרב בוקסבוים את נשמתו ליוצרה, והתיר אחריו משפחה שבורה ורצוצה.

תשעה ילדים נולדו לו, לרב בוקסבוים, מתוכם זכה להשיא ארבעה. חמישה מהם עדיין לא הגיעו לגיל הנישואים, יתומים צעירים שזכו לגדול בצילו של אב אוהב ומסור, אבא שטיפח וגידל אותם במסירות ובאהבה שאי אפשר לתאר, וכעת נותרו יתומים ואין אב, יחד עם אימם האלמנה השבורה, שאך בקושי הצליחו לבשר לה את הבשורה המרה, לאחר שהזריקו לה סמי הרגעה מתוך הבנה שנפשה העדינה לא תוכל לשאת את הצער הנורא.

חמישה יתומים נותרו בבית, אחיהם הנושאים צעירים ומעוטי יכולת בעצמם. המשפחה תמיד התמודדה עם קשיים כלכליים, וכעת עם פטירתו של האב המפרנס ועמוד התווך של הבית, היא מאיימת להתפרק חלילה וחלילה.

זה הזמן לפתוח את הלב, לפתוח את הכיס, לעשות מאמץ יותר מכפי היכולת הרגילה, כדי לסייע למשפחה בשעתה הקשה. ויהי רצון שבזכות מצוות הצדק הנזכה שיקוים בנו הפסוק "וצדקה תציל ממות".

לתרומה הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד