י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הטרור מכה במרכז הארץ

פיגוע משולב בצפון תל אביב: מחבל דרס, דקר - וחוסל. שמונה נפצעו

בפיגוע משולב שהתרחש מעט אחרי השעה 13:00 ברחוב פנחס רוזן בתל אביב נפצעו לפחות שמונה בני אדם, חלקם באורח קשה | המחבל נוטרל בזירה ע"י אזרחים | "לדברי עוברי אורח, הרכב התנגש בתחנת האוטובוס ונשמעו אף קולות ירי", העידו פראמדיקים שהגיעו לזירה לאחר האירוע

פיגוע משולב בצפון תל אביב: מחבל דרס, דקר - וחוסל. שמונה נפצעו
הפיגוע בצפון תל אביב צילום: Miriam Alster/Flash90

לפחות שמונה בני אדם נפצעו בפיגוע דריסה ודקירה ברחוב פנחס רוזן שבצפון תל אביב, חלקם במצב קשה. המחבל נוטרל בזירה על ידי אזרחים. הנפגעים פונו לבתי החולים איכילוב ובילינסון שלושה מהם באורח קשה, שניים במצב בינוני והשאר במצב קל. 

מתחקיר ראשוני עולה כי המחבל נסע ברכב מדרום לצפון ופגע בהולכי רגל שעמדו בתחנה בכניסה למרכז המסחרי ברחוב פנחס רוזן. לאחר מכן יצא מהרכב ודקר אחרים עם חפץ חד, עד שחוסל.  לשכת ראש הממשלה מסרה כי נתניהו מקבל ממזכירו הצבאי עדכונים שוטפים על הפיגוע בת"א ועוקב אחר ההתרחשות.

המחבל, בן 26 תושב חברון, נכנס לישראל באמצעות אישורים הומניטריים. דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר: "הפעולה ההירואית בתל אביב היא התגובה הראשונה על הפשעים של ישראל נגד עמנו במחנה הפליטים ג'נין. כפי שהגישה ההתנגדות - ישראל תשלם את המחיר על פשעיה".

יוסי אקלר ודביר עדני חובשים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה מסרו: "לדברי עוברי אורח הרכב התנגש בתחנת האוטובוס ונשמעו אף קולות ירי. בסיוע צוות אמבולנס של איחוד הצלה הענקנו בזירה סיוע ראשוני לנפגעים שלאחר מכן פונו לבתי החולים. עקב אופי האירוע פעלו בזירה גם צוותי חוסן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה שהעניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".

חובש רפואת חירום במד"א אלון שונים סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים של ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד"א. ראינו שמדובר בזירה קשה מאוד, ובסמוך לתחנת אוטובוס שכבו 5 פצועים, אישה כבת 46 שכבה על המדרכה כשהיא בהכרה וסובלת מחבלה רב מערכתית, 4 פצועים נוספים בשנות ה-30 נפצעו באורח בינוני וקל ופונו בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים."

חובשי הצלה מוישי אינדיג וניסן וואזנר מדווחים: "סמוך לשעה 13:10 הוזעקו חובשי 'הצלה' יחד עם כוחות מד"א לרחוב פנחס רוזן בתל אביב בעקבות דיווח על פיגוע. חובשים ופראמדיקים של מד"א והצלה, העניקו טיפול רפואי ראשוני, הכולל קיבוע וחבישות למספר נפגעים והם פונו במצבי פציעה שונים להמשך טיפול בחדר הטראומה בבתי החולים איכילוב ובילינסון."

 

 

 

 

 

 

 

דריסה תל אביב פיגוע משולב המבצע בג'נין מבצע בית וגן הפיגוע בצפון תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד