כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אסונות הקיץ

בעיר החרדית: ילדה טבעה בבריכה ופונתה לאחר החייאה

ילדה טבעה בבריכה בעיר בני ברק | פרמדיקים של מד"א ביצעו בה פעולות החייאה והיא פונתה במצב קשה לבית החולים לילדים 'שניידר' בפתח תקווה | השם לתפילה: אסתר פרומה בת חיה מרים

בעיר החרדית: ילדה טבעה בבריכה ופונתה לאחר החייאה
הכוננים במקום הטביעה צילום: דוברות הצלה

ילדה כבת 10 טבעה בשעות הצהריים (שלישי) בבריכה בעיר בני ברק. כוחות ההצלה, בהם צוותי מד"א ואיחוד הצלה שהוזעקו למקום, העניקו לילדה שנמשתה מהבריכה הציבורית בשכונת שיכון ה' טיפול רפואי וביצעו בה פעולות החייאה. לאחר שחזר הדופק היא פונתה במצב קשה לבית החולים שניידר בפתח תקווה.

חובשי הצלה דניאל הורברג וארי גטר סיפרו: "כשהגענו למקום, מצאנו ילדה כבת עשר כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה לאחר שטבעה בבריכה, יחד עם חובשים ופראמדיקים של הצלה ומד"א התחלנו מיידית בפעולות החייאה". עןד הוסיפו כי לאחר שבחסדי שמים חזר הדופק היא פונתה במצב קשה לבית החולים שניידר בפתח תקווה".

חובש רפואת חירום במד"א אבי ריימונד שטיפל במקרה סיפר כי כשהגיע למקום ראה את הילדה כשהיא שוכבת בסמוך לבריכה ומחוסרת הכרה כשהמצילה שהוציאה אותה מהמים מעניקה לה טיפול רפואי ראשוני.

הוא הוסיף "ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים שניידר בניידת טיפול נמרץ של מד"א כשמצבה קשה".

הציבור מתבקש להתפלל לרפואת הילדה אסתר פרומה בת חיה מרים.

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים מתחילת שנת 2023 טבעו למוות 7 ילדים. עוד עולה מהנתונים כי בחמש השנים האחרונות (2018-2023) טבעו למוות 107 ילדים ובני נוער. מתוכם 30 ילדים טבעו בבריכה.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "זהו המקרה השני בתוך שבוע של טביעת ילדים בבריכה ציבורית. אני קוראת להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה - ילדים שאינם מיומנים בשחייה חייבים השגחה צמודה בלי קשר לגילם. חשוב להבין שלימודי שחייה מצילים חיים! מחקרים מראים שאפילו שיעורי שחייה בודדים מצליחים לצמצם משמעותית את הסיכון לטביעה". לימודי שחייה מצילים חיים! אפילו שיעור שחייה אחד מצמצם את הסיכון לטביעה בצורה משמעותית".

טביעה החייאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד