י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"השנה ה-20"

ועדת החוץ והביטחון אישרה: ייאסר על עובדי "המוסד" להתאגד למשך שנה נוספת

ועדת החוץ והביטחון אישרה את הצו המאריך את אי התחולה של חוק הסכמים קיבוציים על עובדי המוסד. צוות הייעוץ המשפטי לוועדת החוץ והביטחון ציין: "זוהי השנה ה-20 שבה הוועדה מתבקשת להאריך את תוקפו של ההסדר"

ועדת החוץ והביטחון אישרה: ייאסר על עובדי "המוסד" להתאגד למשך שנה נוספת
יולי אדלשטיין צילום: דוברות הכנסת

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין אישרה היום (שלישי) פה אחד, את צו הסכמים קיבוציים - הארכת תחולתו של פטור לגבי עובדים מסוימים).

הצו מאריך את אי התחולה של חוק הסכמים קיבוציים על עובדי המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים בשנה נוספת, עד 05.07.24, ובכך אוסר עליהם להתאגד במשך תקופה זו. "המוסד", כיום, הינו הגוף הביטחוני היחיד אשר איסור התאגדות עובדיו אינו מוסדר בחקיקה קבועה אלא בצו זמני שדורש אישור אחת לשנה.

צוות הייעוץ המשפטי לוועדת החוץ והביטחון ציין בסקירתו כי "זוהי השנה ה-20 שבה הוועדה מתבקשת להאריך את תוקפו של ההסדר. הערנו לא פעם בעבר כי יש צורך בהסדרה קבועה של הנושא, או לכל הפחות כזו שלא תחייב אישור מדי שנה, שכן זה אינו תחום שהתמורות בו תכופות במיוחד, בלשון המעטה. אף שהנושא עלה לא פעם, ובשנת 2017 אף הוגשה הצעת חוק פרטית שביקשה לשנות את התקופה משנה לשלוש שנים, לא קודמו תיקוני חקיקה מעבר לכך".

עוד נכתב בסקירה כי "הצעה נוספת שעלתה בדיוני הוועדה בעבר היא להקים נציבות קבילות לעובדי המוסד והשב"כ, כשם שקיים בצה"ל, במשטרה ובשב"ס, כחלופה לאיסור ההתארגנות. אנו ממליצים לוועדה לדון גם באפשרות הזו".

עו"ד עידו בן יצחק, סגן היועצת המשפטית לוועדה, הוסיף ואמר: רק לפני חודשיים דנו בסוגיית פנסיית הגישור לעובד המוסד ושמענו על בעיות שהיו בעבר מול משרד האוצר על אי יישום הסכמים. אין לעובדים את הגוף היציג שיכול לסייע להם במקרים כאלה.

עו"ד תמיר, הלשכה המשפטית במשרד רה"מ אמר: "יש עבודה עם משרדי המשפטים והעבודה לקבע את הפטור, לבקשת הוועדה. כמו כן, התבקשנו לפרט את מנגנון הטיפול בעובדים ובתלונותיהם, ונוכל לעשות זאת רק בדלתיים סגורות".

יו"ר הוועדה, ח"כ יולי אדלשטיין: "עמדת הוועדה היא בעד הסדר ארוך טווח, רצוי בחקיקה, בתנאי שיהיו תשובות מספקות כיצד העובדים יוכלו להעלות סוגיות מול גורם, בלתי תלוי עד כמה שאפשר, וכדי לשמוע תשובות אלה נעבור עתה לדיון חסוי.

בחלקו החסוי של הדיון פירטו מבקר הפנים של המוסד ואנשי משאבי האנוש של הארגון על אופן הטיפול בעובדים ובתלונותיהם, ולאחר מכן הוקרא הצו ויו"ר הוועדה העלה אותו להצבעה.

הצו, כאמור, אושר פה אחד, בתמיכתם של חה"כ רם בן ברק, לימור סון הר מלך, ויו"ר הוועדה, ח"כ יולי אדלשטיין.

ועדת החוץ והביטחון המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד