י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר ההגבלות

פייסבוק תשיק ביום חמישי את המתחרה של טוויטר

לאחר ההגבלות שהטיל מאסק על הרשת החברתית הפופולרית, מודיעה חברת האם של פייסבוק, מטא, כי בכוונתה להשיק אפליקציה שתהיה מתחרה של טוויטר

פייסבוק תשיק ביום חמישי את המתחרה של טוויטר
אילוסטרציה צילום: pixabay

בעלת פייסבוק, מטא, מודיעה כי תשיק את האפליקציה החדשה שלה שנועדה להתחרות בטוויטר והיא תעלה לאוויר ביום חמישי. האפליקציה, שנקראת ת'רידס (חוטים= Threads) וזמינה להזמנה מראש באפל סטור, וכן היא תקושר לאינסטגרם.

תמונות שדלפו מציגות לוח שנראה דומה לטוויטר. מטא מתארת ​​את ת'רידס כ"אפליקציית שיחה מבוססת טקסט". המהלך הוא האחרון ביריבות בין בעלי מטא מארק צוקרברג לבין הבעלים של טוויטר, אילון מאסק. בחודש שעבר, השניים סיכמו על קרב פיזי , אם כי לא ברור עד כמה היו רציניים לגבי עימות בפועל. "תודה לאל שהם מנוהלים בצורה כל כך שפויה", הגיב מאסק לציוץ על ת'רידס.

כזכור שבשת מאסק קבע כי חשבונות ששילמו על מנוי בטוויטר יוכלו לקרוא 8,000 ציוצים ביום בלבד. משתמשים לא מנויים יוכלו לקרוא 800 ציוצים ביום. חשבונות חדשים יוגבלו ל-400 ציוצים ביום.

נראה מאפליקציית ת'רידס של מטא שזה יהיה שירות חינמי - ולא יהיו הגבלות על מספר הפוסטים שמשתמש יכול לראות. "ת'רידס הוא המקום שבו קהילות מתכנסות כדי לדון בכל דבר, מהנושאים שאכפת לך מהם היום ועד מה שיהיה במגמה מחר" אומר התיאור. תמונות מציגות צילומי מסך מהאפליקציה, שנראות כמעט זהות לטוויטר.

בשנים האחרונות צצו כמה אפליקציות הדומות באופן מדהים לטוויטר - כמו Truth Social של דונלד טראמפ ומסטודון. אפליקציה דומה נוספת, Bluesky טענה שראתה תנועה "שיא" לאחר הצעד של מאסק להגביל את השימוש בסוף השבוע. עם זאת, ת'רידס יכול להיות האיום הגדול ביותר שעמד בפני טוויטר עד כה.

למארק צוקרברג יש היסטוריה של לשאול רעיונות של חברות אחרות - ולגרום להם לעבוד. למטא יש את המשאבים להתחרות בטוויטר. שרשורים יהיו חלק מפלטפורמת האינסטגרם, כך שהוא יחובר גם למאות מיליוני חשבונות. זה לא מתחיל מאפס, כפי שנאלצו לעשות יריבים אחרים.

למרות שמאסק זכה לשבחים בכמה גורמים על מחויבותו לחופש הביטוי, הוא גם הרחיק כמה משתמשים. צוקרברג יקווה שיצליח למשוך מספיק משתמשים מאכזבים מטוויטר כדי ליצור אלטרנטיבה אמיתית.

אינסטגרם (Instagram) טוויטר פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד