כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
צה"ל פועל בכפר המחבל

הפיגוע המשולב בתל אביב: חמישה מהפצועים במצב קשה

מספר הנפגעים בפיגוע המשולב שהתרחש היום בצהריים בצפון תל אביב עלה לתשעה, ביניהם חמישה שמאושפזים במצב קשה | בין הנפגעים - אישה בהריון | צה"ל פעל בכפר ממנו יצא המחבל בדרום הר חברון, ולפי דיווחים פלסטינים כיתר את ביתו | כמה מבני משפחת המחבל נעצרו 

הפיגוע המשולב בתל אביב: חמישה מהפצועים במצב קשה
הפיגוע בצפון תל אביב צילום: Miriam Alster/Flash90

חמישה מהפצועים בפיגוע המשולב בצפון תל אביב מאושפזים במצב קשה בבתי החולים. שניים מהנפגעים שפונו לבית החולים בלינסון מוגדרים ב"סכנת חיים". בין הפצועים, גם אישה בהריון המאושפזת בבית החולים איכילוב במצב קשה. עוד ארבעה פצועים מטופלים בבתי החולים במצב קל עד בינוני.

במקביל, כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי לוחמי צה"ל כיתרו את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע, עבד אלואהב חלאילה, בן 20 מהכפר סמוע שבדרום הר חברון. המחבל עבד כמסגר לא רחוק ממקום הפיגוע.


זירת הפיגוע. צילום: פלאש 90

מוקדם יותר עצרו כוחות הביטחון כמה חשודים, ביניהם גם בני משפחתו של המחבל ונבדק אם סייעו לו. יחד עם זאת, לפי גורמים במשטרה, המחבל שהיה ללא עבר ביטחוני, פעל לבדו.

• הפיגוע המשולב בצפון תל אביב: כל עדכונים

המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי אמר מוקדם יותר בזירת הפיגוע: "המחבל הגיע במהירות ופגע בתחנת אוטובוס ובאנשים שהיו בה. אזרח שהיה במקום נטרל אותו בירי והצליח למנוע את המשך מסע הרצח של אותו מחבל. המחבל הוא תושב השטחים ובוצעו מעצרים שקשורים אליו. הנסיבות לגבי הרקע והמניע נבדקות. אנחנו יודעים שהיו אנשים שקשורים אליו במקום".

בפיגוע שאירע ברחוב פנחס רוזן שבצפון תל אביב וכלל דריסה ודקירה, נפצעו תשעה בני אדם. המחבל נוטרל בזירה על ידי אזרחים מתחקיר ראשוני עולה כי המחבל נסע ברכב מדרום לצפון ופגע בהולכי רגל שעמדו בתחנה בכניסה למרכז המסחרי. לאחר מכן יצא מהרכב ודקר אחרים עם חפץ חד, עד שחוסל.  לשכת ראש הממשלה מסרה כי נתניהו מקבל ממזכירו הצבאי עדכונים שוטפים על הפיגוע בת"א ועוקב אחר ההתרחשות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שביקר היום במוצב סאלם, הסמוך לג'נין, התייחס לפיגוע שהתבצע על רקע מבצע 'בית וגן' במחנה הפליטים שבעיר. "היום התרחש פיגוע נפשע בתל אביב שנעצר בגלל התערבותו של אזרח חמוש", אמר ראש הממשלה בהצהרה לתקשורת בתום הביקור. "ללא ההתערבות הזאת, יכול להיות שהפיגוע הזה היה גובה חיים רבים. אני מאחל החלמה לפצועים".

נתניהו הבהיר: "מי שחושב שפיגוע כזה ירתיע אותנו להמשיך במאבק שלנו בטרור - טועה. הוא פשוט לא מכיר את רוחה של מדינת ישראל, לא מכיר את ממשלתנו, את אזרחינו ואת לוחמינו".

 

הפיגוע בצפון תל אביב דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד