כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חטא על פשע

אנטישמים תקפו מבקרים יהודים באנדרטת שואה בגרמניה

צעירים אנטישמים השליכו בקבוקים לעבר קבוצת מבקרים יהודים באנדרטה לשואה בפרנקפורט שבגרמניה. "זו לא הייתה תעלול נוער מטופש, אלא שנאה", כך אמר יו"ר הקהילה היהודית

אנטישמים תקפו מבקרים יהודים באנדרטת שואה בגרמניה
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

מבקרים יהודים באנדרטה לפשעי הנאצים בעיר פרנקפורט - גרמניה הותקפו על ידי אנטישמים. קבוצת צעירים ניסתה להפחיד את המבקרים באנדרטה וזרקה לעברם בקבוקים.

הקהילה היהודית הגיבה בזעזוע למתקפה האנטישמית שאירעה בסוף השבוע האחרון. קבוצת המבקרים הייתה מורכבת מתושבי פרנקפורט לשעבר שנאלצו לברוח ממולדתם לפני יותר מ-80 שנה בגלל היותם יהודים - וכעת הם הותקפו שוב בגלל היותם יהודים במרכז פרנקפורט. הקהילה היהודית מסרה כי "האירוע הזה הותיר אותם עם פצע נפשי שכנראה יימשך זמן רב".

אחד הבקבוקים פספס את ראשו של משתתף בקבוצה, כך נמסר מהרשויות. קבוצת המבקרים הבינלאומית היהודית מנתה 25 חברים. "זה לא הייתה תעלול נוער מטופש, אלא שנאה", אמר מארק גרונבאום יו"ר הקהילה היהודית.

קבוצת המבקרים ביקרה באתר ההנצחה כחלק מתוכנית מבקרים של העיר שמארחים ילדים ונכדים של יהודים ילידי פרנקפורט ולאנשים שנרדפו מסיבות פוליטיות או דתיות.

מהקהילה היהודית של פרנקפורט נמסר כי לחלק מהמבקרים עדיין יש טראומה מהנסיעה לגרמניה. לדברי נציגי הקהילה, "כואב במיוחד שהמשתתפים, שהגיעו לפרנקפורט מכל העולם בהזמנת העיר כדי ללמוד על פרנקפורט וסביבתה, והם נתקלו בשנאה כזו".

מהקהילה היהודית נמסר כי הקבוצה הגיעה לדבר על משפחותיהם ועל השואה בבתי הספר, אך כעת נאלצו לראות בעצמם "שהאנטישמיות קיימת בגרמניה". עוד נמסר, כי "הקהילה רוצה לראות מחויבות חזקה ומוצקה מצד הפוליטיקאים נגד אנטישמיות". ראש עיריית פרנקפורט, מייק ג'וזף, גינה את התקיפה ואמר כי הרשויות פתחו בחקירה פלילית.

אנדרטת זיכרון אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד