ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"אמצא דרכים אחרות"

מפקד מחוז תל אביב עמי אשד פורש מהמשטרה: "הדחה פוליטית" | בן גביר: "ניצב פוליטי על מדים"

אחרי שהודח מתפקידו כמפקד מחוז ת"א, אשד הודיע כי הוא פורש מהמשטרה | "הודחתי על רקע פוליטי בשיחת טלפון", האשים והוסיף: "יכולנו לפנות את איילון במחיר נורא של שבירת ראשים וריסוק עצמות. התעקשתי לאפשר מחאה ולקבוע גבולות" | בן גביר השיב לו: "דבריו מוכיחים שבמשטרת ישראל שירת ניצב פוליטי על מדים" | אחרי ההצהרה: נתיבי איילון נחסמו לתנועה לזמן קצר

מפקד מחוז תל אביב עמי אשד פורש מהמשטרה: "הדחה פוליטית" | בן גביר: "ניצב פוליטי על מדים"
עמי אשד והשר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, הודיע אחר הצהריים (רביעי) על פרישה מהמשטרה, לאחר שהודח תפקידו מתפקיד מחוז תל אביב. "מדובר בהדחה פוליטית", האשים אשד בהצהרה לתקשורת שנתן הערב במטה המחוז בתל אביב. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את אשד: "הדברים שלו ב מוכיחים שבמשטרת ישראל שירת ניצב פוליטי על מדים. מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו כמועמד בבחירות הבאות במפלגת שמאל". נתיבי איילון נחסמו לזמן קצר ע"י מפגינים, לאחר שאשד סיים את דבריו.

אשד, כזכור, הודח מתפקידו כמפקד המחוז על רקע יחסו למפגינים נגד הרפורמה המשפטית ומונה במסגרת סבב המינויים האחרון לראש אגף ההדרכה של המשטרה, שנחשב לתפקיד פָּחוּת ממפקד מחוז. "ב-9 למרץ השנה, בשעה שמחוז תל אביב התמודד עם הפגנת אלפים ברחבי העיר, הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי בשיחת טלפון", אמר אשד. "בימים האחרונים, קיבלה ההדחה הפוליטית שלי תוקף פרוצדורלי במסווה של סבב מינויים מיותר. שלושים ושלוש שנות שירות במדים, מהתובעניים שבתפקידים הקיימים במשטרת ישראל, כשאני על קו הסיום בהתמודדות על תפקיד המפכ"ל, ירדו לטמיון באחת. וכל זאת, בשל הסיבה הפשוטה: שעמדתי על כך שהשוטרים שלי יפעלו כחוק".

"בגב זקוף ובראש מורם, אני משלם מחיר אישי כבד מנשוא, על הבחירה שלי למנוע מלחמת אחים", הוסיף ניצב אשד. "אני מודה כאן לפניכם על החטא הנורא, החטא בכך, שלא יכולתי לעמוד בציפיות הדרג המיניסטריאלי, שכללו שבירת הכללים, הנהלים, הסדר הארגוני והתערבות בוטה בקבלת החלטות ושיקול הדעת המבצעי. יכולתי בקלות לעמוד בציפיות האלה, להפעיל כוח לא סביר ולמלא את המיון באיכילוב בסוף כל הפגנה בתל אביב".

מפקד המחוז המודח הוסיף: "יכולנו לפנות את איילון תוך דקות ספורות, במחיר נורא של שבירת ראשים וריסוק עצמות, במחיר של ניפוץ האמנה שבין המשטרה לאזרחי המדינה. כל ימי כמפקד, חינכתי דורות של שוטרים, להכיר במגבלות הכוח, לרסן את הכוח, לשמור מכל משמר על החוזה שלנו מול הציבור, להגן על הברית הקדושה שלנו מול האזרח. התעקשתי במהלך המחאה פעם אחר פעם, שמחוז תל-אביב בפיקודי, יוכיח שאפשר אחרת, שאפשר וחייב - גם לאפשר מחאה וגם לקבוע לה גבולות ברורים על פי החוק".

"לצערי, בפעם הראשונה בשירות של שלושה עשורים, נתקלתי במציאות הזויה, ששקט וסדר הם לא ההישג הנדרש ממני אלא בדיוק ההיפך. איש לא יודע, גם הצוות הקרוב אלי ביותר, מה הדעות הפוליטיות שלי, מעולם לא חלקתי אותן עם פקודי. אבל זה לא מנע את הפניית מכונת הרעל המשוכללת נגדי ברשתות, שהובילה גם לאיומים ממשיים על חיי ולהגדרתי כמאוים ברמה הגבוהה ביותר. אבל כל אלו לא ריפו את ידי לרגע. מול עיני היו כל העת מפת דרכים אחת ומצפן אחד: איזונים ובלמים, ספר החוקים הישראלי, וכללי המוסר והצדק", טען מפקד המחוז.

"אני מודיע שאיני מתכוון לשתף פעולה עם הסבב המלאכותי ולקבל את ההדחה הפוליטית שלי מפיקוד על מחוז תל אביב. יש בכוונתי לסיים את שירותי במשטרת ישראל לאחר שאעביר את הפיקוד בצורה מסודרת למחליפי. במעמד זה, אני קורא לחברי לסגל הפיקוד במשטרת ישראל, לעמוד כמו צוק איתן, לדבוק בערכי הארגון ולהתעלות מעל השיקול האישי הרגעי. ולזכור, ששוטר הוא שליח ציבור, עובד ציבור ומחויב לציבור".

"אסור ש"תקדים עמי אשד" יהלך אימים על מפקדי משטרת ישראל. אסור שמפקד מחוז לא יאמר את דעתו, אסור שמפקד מחוז יגמיש את ערכיו. אני מחזק את שוטרי מחוז תל אביב שמוכיחים כל שבוע מזה חמישה חודשים, שאפשר לאזן בין דרישות החוק ובין זכויות האזרח, ובתווך להמשיך להילחם בטרור ובפשיעה, אני מצדיע לכם. אני מודה לרעייתי ציפי, לילדי סער, גל ועומר, למשפחתי, לחברי הטובים ולאלפי אנשים, שחיזקו אותי בחודשים האלה. תם ולא נשלם! אמצא דרכים אחרות למיצוי עצמי ולמען הציבור בישראל".

 

עמיחי אשד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד