י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"שפל חסר תקדים"

תגובות סוערות לפרישת ניצב עמי אשד: "חציית גבול מסוכנת"

בקואליציה ובאופוזיציה מגיבים לפרישתו מהמשטרה של ניצב עמי אשד, מפקד מחוז תל אביב. השר בן גביר: "היום ראינו חציית גבול מסוכנת עליה התרענו חודשים רבים. חלחול של פוליטיקה לשורות הבכירות ביותר בישראל | לפיד: "זו חרפה לאומית" | השר שיקלי: "שפל חסר תקדים"

תגובות סוערות לפרישת ניצב עמי אשד: "חציית גבול מסוכנת"
ניצב עמי אשד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

פרישתו של מפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד ממשטרת ישראל לא עוברת בשקט מבחינה פוליטית. כצפוי בקואליציה תוקפים את אשד על תפקודו המוטה כמפקד המחוז תוך שהוא מתיר למתנגדי הרפורמה המשפטית לחסום את איילון ומסתחבק איתם, לעומת האופוזיציה שחבריה מאשימים את הממשלה ואת השר איתמר בן גביר שהדיחו אותו כביכול.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר נשא הערב הצהרה בכנסת ואמר: "היום ראינו חציית גבול מסוכנת עליה התרענו חודשים רבים. חלחול של פוליטיקה לשורות הבכירות ביותר בישראל וכניעה מוחלטת של קצין במדים לבכירים פוליטיים בצד השמאלי של המפה".

"כן זה בהחלט נכון, נבחרנו כדי להוביל מדיניות שיוויונית בהפגנות ולא משטרה אחת למתנחלים, חרדים, אתיופים שכאשר הם חוסמים כביש, פועלים כלפיהם בנחישות, מפעילים אמצעים, עוצרים אותם עד תום ההליכים, ואילו משטרה שניה לאנשי שמאל שכאשר 10 מהם חוסמים את איילון, סוגרים את הנתיבים במשך שעות בשביל אותו קומץ מפר חוק".

עוד הוסיף השר ואמר: "כן אני אומר בצורה ברורה: נבחרנו כדי להוביל רפורמה שכבר התחלנו בה. רפורמה בכלי הנשק כאשר עד היום שחררנו 18 אלף נשקים כדי לאפשר לעם ישראל להגן על עצמו וכמו שראינו אתמול, אזרחים מצילים חיים באמצעות אותם כלי נשק. כן אני מאשר - נבחרנו כדי לשפר את התנאים של השוטרים, הוספנו משכורות, הוספנו תקנים שעכשיו המשטרה יכולה למלא, הבאנו תוספת תקציב חסרת תקדים של תשעה מיליארד ש"ח לחזק את המשטרה. כן אני מצהיר, נבחרנו כדי להקים את המשמר הלאומי, והעברנו את חוק הנשק, נעביר גם את חוק הפרוטקשן וחוקים נוספים שיאפשרו משילות ומשטרה חזקה".

בן גביר בהצהרה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

לסיום אמר השר לבט"ל: "הדברים של עמי אשד הערב מוכיחים שבמשטרת ישראל שירת ניצב פוליטי על מדים, איחלתי לו הצלחה בבחירות ואני מאחל לנו שנצליח במשימה לחזק את המשטרה ולעמוד באתגרים הגדולים שלפנינו". כך בן גביר.

לפיד על פרישת אשד: "ככה נראית דיקטטורה - חרפה לאומית"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את "ההדחה" ומסר: "ניצב עמי אשד, בן לניצולי שואה, לוחם צה"ל ומשרת במשטרת ישראל 33 שנה. שלושה עשורים הוא שרת, תחת ראשי ממשלות, שרים ומפכ"לים מעולם לא קראו לו פוליטי, מעולם לא זלזלו במקצועיות ובמסירות שלו. הוא הכשיר ופיקד על שוטרים רבים ואהוד מאוד על פקודיו לאורך השנים".

לפיד הוסיף ואמר: "אני מצדיע לניצב אשד ומודה לו בשם עם ישראל על לילות ארוכים שהוא נשאר ער כדי שהאזרחים ישנו בשקט. תגובתו של בן גביר מבהירה שזו רק ההתחלה, ככה נראת תחילתה של דיקטטורה. ככה נראה אובדן דרך. חרפה לאומית".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי הגיבה וכתבה: "עמי אשד - תודה לך! כבוד עצום לך על שאתה מעז לומר בפה מלא את האמת: הדרג הפוליטי מדיח אותך כעונש על כך שמנעת בגופך מלחמת אחים. זו הדחה פוליטית בוטה לאיש מקצוע, משרת ציבור מהמעלה הראשונה. יש לכם עדיין ספק שזאת הפיכה משטרית מסוכנת? אני קוראת לכל שוטרות ושוטרי ישראל להאזין לקריאתו, להתעלות מעל כל שיקול אישי ולזכור שהם עובדי ציבור שמשרתים ומחוייבים קודם כל לציבור".

בקואליציה: "אשד השיק את הקמפיין שלו במפלגת יש עתיד"

מאידך, שר התפוצות עמיחי שיקלי מ'הליכוד' עקץ את ניצב אשד ומסר: "אני מבקש לאחל הצלחה למר עמי אשד שהשיק הערב את הקמפיין שלו במפלגת יש עתיד. מעולם לא נוצלו מדי משטרת ישראל בצורה כה בוטה ומחפירה כדי לקדם קריירה פוליטית. וכמה סמלי שבמקביל למסיבת העיתונאים ההזויה הזו חוסמים חמישה אנרכיסטים את נתיבי איילון - שפל חסר תקדים".

שר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף מ'עוצמה יהודית' מסר: "עמי אשד יצר מציאות של משטרה מיוחדת לאנשים פרווילגים שהם מעל החוק. יצר מציאות בלתי נסבלת של אכיפה בררנית. אפשר לראשונה חסימות באיילון. החניף למפגינים וללא בושה הכניס את דעותיו הפוליטיות במרכז קבלת החלטותיו המוטות. הוא יצטרך לתת את הדין".

 

עמיחי אשד פרישה איתמר בן גביר יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד