כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אלפים מפגינים בתל אביב

הצתת מדורות, מכת"זיות ופרשים: מתנגדי הרפורמה חוסמים את איילון בתגובה להתפטרות ניצב עמי אשד, מפגין נדרס

אלפי מפגינים מוחים בתל אביב ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ בעקבות התפטרות ממ"ז תל אביב עמי אשד, שהאשים מוקדם יותר: "הודחתי על רקע פוליטי בשיחת טלפון" | נתיבי איילון נחסמו לתנועה לשני הכיוונים | ראשי המחאה: "מצטרף לקידום חוקי ההפיכה בקצב מסחרר"

הצתת מדורות, מכת"זיות ופרשים: מתנגדי הרפורמה חוסמים את איילון בתגובה להתפטרות ניצב עמי אשד, מפגין נדרס
חסימת איילון צילום: דוברות המשטרה

כאוס ברחבי הארץ: אלפי מתנגדי הרפורמה המשפטית מפגינים הערב (רביעי) בתל אביב, בעקבות פרישתו של מפקד המחוז ניצב עמי אשד, שהודח מתפקידו על רקע יחסו למוחים. המפגינים מציתים מדורות וחוסמים את נתיבי איילון לשני הכיוונים. כוחות משטרה, בהם גם פרשים ומכת"זיות, מנסים במשך שעות לפנות את המפגינים מהכביש, אך ללא הצלחה.

הפגנות נוספות מתקיימות במוקדים נוספים ברחבי הארץ. בין היתר בירושלים, בחיפה, בצומת כרכור ובמוקדים נוספים.

במהלך חסימת נתיבי איילון התרחש אירוע חריג, כאשר נהג רכב המשיך בנסיעה ופגע באחד המפגינים, שנפצע באורח קל. מהמשטרה נמסר כי לפני מספר דקות נהג ברכב התפרץ בין המוחים. כוח משטרה עצר את הנהג.

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי התעמתה עם שוטרים בנתיבי איילון. "תפסיק לדחוף באלימות", תועדה מיכאלי צועקת לעבר שוטר.

"הרגע התרחשו פיטורים דיקטטורים של עמי אשד - כוח קפלן יוצא בשעה 20:00 לקפלן", נאמר בהודעת ראשי המחאה. "מפקד מחוז תל אביב של המשטרה, עמי אשד, פוטר על רקע פוליטי ע״י בן גביר כי סרב לשבור למפגינים עצמות, כך לדבריו. זה מצטרף לקידום חוקי הפיכה בקצב מסחרר! פירוק לשכת עורכי הדין, עילת הסבירות וחוקי הפיכה נוספים על השולחן".

מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, הודיע אחר הצהריים על פרישה מהמשטרה, לאחר שהודח תפקידו מתפקיד מחוז תל אביב. "מדובר בהדחה פוליטית", האשים אשד בהצהרה לתקשורת שנתן הערב במטה המחוז בתל אביב. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את אשד: "הדברים שלו מוכיחים שבמשטרת ישראל שירת ניצב פוליטי על מדים. מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו כמועמד בבחירות הבאות במפלגת שמאל". נתיבי איילון נחסמו לזמן קצר ע"י מפגינים, לאחר שאשד סיים את דבריו.

אשד, כזכור, הודח מתפקידו כמפקד המחוז על רקע יחסו למפגינים נגד הרפורמה המשפטית ומונה במסגרת סבב המינויים האחרון לראש אגף ההדרכה של המשטרה, שנחשב לתפקיד פָּחוּת ממפקד מחוז. "ב-9 למרץ השנה, בשעה שמחוז תל אביב התמודד עם הפגנת אלפים ברחבי העיר, הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי בשיחת טלפון", אמר אשד. "בימים האחרונים, קיבלה ההדחה הפוליטית שלי תוקף פרוצדורלי במסווה של סבב מינויים מיותר. שלושים ושלוש שנות שירות במדים, מהתובעניים שבתפקידים הקיימים במשטרת ישראל, כשאני על קו הסיום בהתמודדות על תפקיד המפכ"ל, ירדו לטמיון באחת. וכל זאת, בשל הסיבה הפשוטה: שעמדתי על כך שהשוטרים שלי יפעלו כחוק".

"בגב זקוף ובראש מורם, אני משלם מחיר אישי כבד מנשוא, על הבחירה שלי למנוע מלחמת אחים", הוסיף ניצב אשד. "אני מודה כאן לפניכם על החטא הנורא, החטא בכך, שלא יכולתי לעמוד בציפיות הדרג המיניסטריאלי, שכללו שבירת הכללים, הנהלים, הסדר הארגוני והתערבות בוטה בקבלת החלטות ושיקול הדעת המבצעי. יכולתי בקלות לעמוד בציפיות האלה, להפעיל כוח לא סביר ולמלא את המיון באיכילוב בסוף כל הפגנה בתל אביב".

מפקד המחוז המודח הוסיף: "יכולנו לפנות את איילון תוך דקות ספורות, במחיר נורא של שבירת ראשים וריסוק עצמות, במחיר של ניפוץ האמנה שבין המשטרה לאזרחי המדינה. כל ימי כמפקד, חינכתי דורות של שוטרים, להכיר במגבלות הכוח, לרסן את הכוח, לשמור מכל משמר על החוזה שלנו מול הציבור, להגן על הברית הקדושה שלנו מול האזרח. התעקשתי במהלך המחאה פעם אחר פעם, שמחוז תל-אביב בפיקודי, יוכיח שאפשר אחרת, שאפשר וחייב - גם לאפשר מחאה וגם לקבוע לה גבולות ברורים על פי החוק".

הפגנה נתיבי איילון הרפורמה המשפטית עמיחי אשד חסימת כבישים חסימת צירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד