כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הליך תחרותי

מחיר הדבש בדרך להוזלה משמעותית: זה המחיר שתשלמו

במטרה להוריד את יוקר המחייה וכדי לאפשר לכלל אזרחי ישראל לקנות דבש לקראת חגי תשרי, משרד החקלאות ופיתוח הכפר יוזם הליך תחרותי לייבוא דבש בפטור ממכס, בהיקף של 500 טון

מחיר הדבש בדרך להוזלה משמעותית: זה המחיר שתשלמו
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד החקלאות מפרסם הליך תחרותי לייבוא דבש בפטור ממכס: שיא צריכת הדבש של אזרחי מדינת ישראל הוא בתקופת ראש השנה ובחודשי החורף בין החודשים נובמבר-פברואר. ע"פ הנתונים, אדם ממוצע בישראל צורך בשנה בין כ-650-700 גרם דבש בשנה, לעומת אירופה עם צריכה של כק"ג וחצי דבש לאדם. 

במטרה להוריד את יוקר המחייה וכדי לאפשר לכלל אזרחי ישראל לקנות דבש לקראת חגי תשרי, משרד החקלאות ופיתוח הכפר יוזם הליך תחרותי לייבוא דבש בפטור ממכס, בהיקף של 500 טון. במסגרת זו, בהליך התחרותי ייבחר קמעונאי / קמעונאים שיציעו את המחיר הנמוך ביותר לצרכן. במשרד החקלאות צופים שבעקבות ההליך התחרותי הצרכן הישראלי ייהנה מדבש במחיר זול ונגיש יותר. הדבש אשר ייובא בהליך התחרותי, יימכר בצנצנות במשקל של עד 1.5 ק"ג, והוא יסומן באופן בולט וברור על המדפים. בהליך דומה שניהל המשרד בשנה שעברה, יובאו לישראל כ-120 טון דבש באריזות, במחיר ממוצע של 21.5 ₪ לק"ג. 

משרד החקלאות פועל להורדת יוקר המחייה ולהנגשת התוצרת החקלאית לכלל אזרחי מדינת ישראל באמצעות הגברת התחרות בשוק. דירוג הזוכים בהליך התחרותי יעשה על פי המחיר לצרכן שהוצע על ידם, כך שהמחיר הנמוך ביותר יזכה את היבואן בדירוג הגבוה ביותר. יבואן אשר דורג במקום הראשון, והציע את המחיר הזול ביותר עבור הצרכן, יהיה זכאי לקבל עד 40% מהיקף מכסת הייבוא. כל זאת בתנאי שמקור הייבוא הוא מהמדינות החברות בארגון הסחר העולמי (WTO), ועבור צנצנות דבש העומדות בדרישות הייבוא של משרד הבריאות. יבואן אשר יזכה במכסה פטורה ממכס, יידרש לייבא את כל תוצרתו עד לסוף שנת 2023. 

כאמור, על פי ההליך היבואן הזוכה יסמן על המדפים בחנויות את צנצנות הדבש המיובאות באמצעות שילוט גדול וברור, ובו יציין את מחיר הדבש וארץ מקור הייבוא. בנוסף לכך, על היבואנים להגיש גם את כלל נקודות המכירה בהן יימכר הדבש. משרד החקלאות יפרסם את שמות הזוכים בהליך, המחיר שבו התחייבו למכור את הדבש וצילום של הצנצנות, כך שהצרכן יוכל למצוא בקלות את הדבש במחיר שפורסם והובטח.

 

 

צרכנים הוזלה מחירים דבש סופרמרקט תחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד