כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
השגחה פרטית

לאחר פטירתו התגלה כי קנה חלקת קבר בהר המנוחות

יהודי ממנהטן נפטר לאחרונה בבית חולים בניו יורק, אך על אף שלא היה חלק מקהילה יהודית כלשהי, היה מגיע לעיתים רחוקות לבית כנסת בעיקר בחגים. לאחר פטירתו התגלה בהשגחה פרטית קבלת תשלום על חלקת קבר בישראל, אותה קיבל מחברת קדישא בירושלים

לאחר פטירתו התגלה כי קנה חלקת קבר בהר המנוחות
הר המנוחות בירושלים צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

הרב יהושע מערמעלשטיין רב בית הכנסת 'אדרת אל' במידטאון מנהטן ניו יורק, היה חלק מסיפור על השגחה פרטית בניו יורק. הרב יהושע שמכהן כרב בית הכנסת שנמצא במרחק הליכה מבית החולים האוניברסיטאי של ניו יורק, קיבל טלפון מאיש הדת היהודי של בית החולים (צ'אפלין) כי ישנו יהודי שימיו ספורים, הרב התבקש להגיע לבית החולים, מאחר והאיש היה מורדם ולא תקשר כלל עם הסביבה, הרב הודיע כי יגיע ברגע שיתאפשר לו.

כמה ימים אחר כך, החולה נחום קלטר התעורר, והרב הוזעק על ידי בית החולים, נציג בית החולים התקשר למשרדי בית הכנסת שנמצא מרחק שש דקות הליכה, וביקש מהרב להגיע. בבית הכנסת 'אדרת אל' מתפללים ישראלים שמגיעים לעיר ותיירים ממדינות אחרות, כולל יהודים שבאים לטיפול רפואי בבית החולים.

הרב הגיע לבית החולים, שם פגש את החולה שנטה למות, נחום קלטר, נחום סיפר לרב כי הוא מגיע לבית הכנסת בעיקר בחגים, הרב לא ממש הכירו, אך שמע ממנו על חייו, לאחר כמה ימים הרב קיבל טלפון מבית החולים כי נחום נפטר, הרב החל לברר לגבי לוויה, מכר של נחום סיפר לרב כי נחום רוצה להיקבר בהר המנוחות, מאחר ולמנוח לא היו ילדים, מכר של נחום בדק בבית לגבי מסמכים שיכולים לשפוך אור על רצונו להיקבר בהר המנוחות. בבית התגלה מסמך מלפני כ-40 שנה, במסמך נאמר כי נחום קנה חלקת קבר בסכום של 1200 דולר. המסמך נחתם על ידי חברת קדישא ירושלים.

לאחר פניה לחברה קדישא בירושלים, הוטסה גופתו של הנפטר לארץ, והוא נטמן בחלקה שקנה לפני 40 שנה וכמעט נעלמה מעיני חבריו.

הר המנוחות מנהטן רכישת קבר חלקת קבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד