כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ד"ש מהמלחמה הקרה

אוניות מלחמה רוסיות מגיעות לסין ל"שת"פ הדוק"

לאחר שלוש שנים במהלך תקופת הקורונה בהן לא היו אימונים של ספינות מלחמה רוסיות עם אוניות סיניות, שתי ספינות חיל הים הרוסי הגיעו לשנגחאי

אוניות מלחמה רוסיות מגיעות לסין ל"שת"פ הדוק"
ספינת מלחמה צילום: Pixabay

שתי ספינות חיל הים הרוסי הגיעו לשנגחאי בביקור הראשון של צי האוקיינוס ​​השקט בסין מזה שלוש שנים, כהפגנה נוספת של הקשר ההדוק בין שתי המדינות, 16 חודשים לאחר שמוסקבה החלה בפלישה לאוקראינה.

אוניות המלחמה של תקופת המלחמה הקרה 'גרומקי' ו'סוברשניי' הפליגו לעיר הגדולה ביותר בסין ביום רביעי והתקבלו על ידי מלחים סינים לבושים במדים לבנים אוחזים בכרזות המברכות את הגעתם, לפי סוכנות הידיעות הרוסית.

הספינות, שבסיסן הוא ולדיווסטוק, יישארו בסין עד ה-11 ביולי וצפויות להשתתף בתרגילים משותפים עם הצי הסיני המתמקדים בתקשורת ספינה לספינה, תמרון בגיבוש וחיפוש וחילוץ ימיים, כך מסרו כלי תקשורת בסין. 

"הגעתם היא סמלית וחשובה מאוד", אמר דמיטרי לוקיאנצ'ב, נציג ועדת שנגחאי לענייני חוץ והקונסול הכללי של רוסיה בשנחאי. "זו השיחה הראשונה של ספינות צי האוקיינוס ​​השקט לאחר תקופת הקורונה בת שלוש השנים, וזה מראה באופן ברור שהמדינות שלנו מקיימות שיתוף פעולה הדוק באופן בלעדי לחלוטין בכל הכיוונים, כולל בתחום הצבאי והפוליטי".

שיתוף הפעולה הצבאי של סין ורוסיה מדגיש את עוצמתה של הברית הבלתי רשמית של שתי הממשלות, שנמשכה למרות מלחמת אוקראינה. למרות שהיו לה קשרים הדוקים עם אוקראינה, סין לא גינתה במפורש את הפלישה של מוסקבה, והתעקשה שהיא ניטרלית בסכסוך. היא גם ניסתה לתווך במשבר.

הביקור בא בעקבות פגישה בבייג'ינג השבוע בין שר ההגנה הלאומי של סין לי שנגפו וראש חיל הים הרוסי, אדמירל ניקולאי יבמנוב, השיחות הצבאיות הרשמיות הראשונות בין שתי המדינות מאז המרד של קבוצת 'ואגנר' ב-24 ביוני.

סין הרגיעה את רוסיה בתמיכה המתמשכת שלה מאז המרד, ולי אמר לייבמנוב שסין מקווה להגברת חילופי הדברים, תרגילים משותפים וצורות אחרות של שיתוף פעולה כדי לעזור לקשרי ההגנה "להגיע לרמה חדשה", על פי משרד ההגנה של סין.

"לצי הסינים והרוסים יש חילופי דברים קרובים ואינטראקציות תכופות", ציטט המשרד את לי. "יש לקוות ששני הצדדים יחזקו את התקשורת בכל הרמות, יארגנו באופן קבוע אימונים משותפים, סיורים משותפים ומשחקי מלחמה משותפים". לסין יש את הצי הגדול ביותר בעולם במספראוניות, והיא עדיפה בהרבה על זה של רוסיה לא רק מבחינת גודל אלא גם בכושר טכני.

סין רוסיה מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד