כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מאבק מול תומכי טרור

בכירה גרמנית ל'בחדרי': "פועלים נגד פעילות אנטי-ישראלית ואנטישמית"

במסגרת משלחת של עיתונאים יהודים מרחבי העולם בגרמניה כדי להתרשם ולסקר את החיים היהודיים במדינה, התייחסה סגנית נשיאת הפרלמנט לצעדות שנאה במדינה נגד ישראל הכוללות בין היתר דגלי חמאס וחיזבאללה. "אנחנו פועלים שזה ייפסק", הבהירה

בכירה גרמנית ל'בחדרי': "פועלים נגד פעילות אנטי-ישראלית ואנטישמית"
הפרלמנט הגרמני צילום: בחדרי חרדים

סגנית נשיאת הבונדסטאג הגרמני, פטרה פאו, ממפלגת 'די לינקה', אירחה בפרלמנט הגרמני משלחת של עיתונאים יהודים מרחבי העולם שנמצאת בביקור מיוחד בגרמניה מטעם משרד החוץ הגרמני.

פטרה פאו גינתה בעבר אמירות נגד ישראל, לאחר שנציג המפלגה קרא להחרים את ישראל בשל פעולות בעזה. "האמירות המגונות האלו מעלות את הסטריאוטיפים החשוכים ביותר", אמרה.

המשלחת, שהגיעה מרחבי העולם, הוזמנה לגרמניה על ידי משרד החוץ הגרמני במטרה לסקר את החיים היהודיים בגרמניה המודרנית. העיתונאים הגיעו מאוסטרליה, ארגנטינה, צ'כיה, הרפובליקה הדומיניקנית, אינדונזיה, ישראל, לטביה, פולין, בלארוס, ניו יורק, ספרד, רומניה, דרום אפריקה.

סגנית הנשיאה התייחסה לשאלה של כתב 'בחדרי חרדים', חבר במשלחת, לגבי צעדות נגד ישראל שנערכות בגרמניה הכוללות שימוש בדגלי חמאס וחיזבאללה. סגנית הנשיאה נשאלה מה גרמניה עושה מול השנאה והאיבה ברחובות גרמניה בצעדות של תומכי טרור, ואיך הפרלמנט הגרמני מתייחס למפלגת הימין הקיצוני AFD שצוברת תאוצה?

"אנחנו אסרנו את צעדת 'יום אל-קודס' האנטי-ישראלית והאנטישמית" אמרה סגנית הנשיאה ל'בחדרי חרדים'. האירוע האנטישמי הפך למסורת מקומית משנת 1996. יום אל קודס הוא מחאה אנטישמית על עצם הקמתה של מדינת ישראל, האירוע החל בשנת 1979 על ידי מנהיגה העליון של איראן, האיתוללה חומייני. מאז ציינו תומכיו את היום בערים ברחבי העולם עם אוכלוסיות מוסלמיות גדולות.

קבוצות יהודיות ופרו-ישראליות ניסו במשך שנים לאסור את הצעדה בטענה שהיא הפגנה אנטישמית גרידא ולא חוקי בגרמניה לקרוא להשמדת ישראל. סגנית הנשיאה אמרה כי הפרלמנט ימשיך להיאבק נגד צעדות שנאה מסוג זה, והתייחסה למאמצים שהפרלמנט עשה ועושה כדי לאסור את הצעדה האנטישמית.

לשאלה מה גרמניה עושה לגבי בתי עלמין יהודים ברחבי אירופה שנהרסו בשואה ולא שוקמו, במיוחד באוקראינה שלא מסוגלת לטפל בבתי הקברות היהודיים בשל חוסר מימון והמלחמה עם רוסיה, אמרה סגנית הנשיאה: "אנחנו עובדים עם ארגונים יהודיים לגבי בתי עלמין יהודים, בשל המלחמה באוקראינה המאמצים בנושא פסקו, אנחנו מתכוונים להמשיך בפעילות בהצלת בתי קברות יהודים אחרי המלחמה".

בונדסטאג גרמניה חמאה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד