כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ביקור ראשון

שר החוץ אלי כהן בפגישה עם מקבילו היווני

שר החוץ נחת הבוקר לביקור מדיני ביוון | השר כהן הוא שר החוץ הראשון המבקר מאז כינון הממשלה החדשה ביוון 

שר החוץ אלי כהן בפגישה עם מקבילו היווני
בפגישה צילום: Kitas Christos

שר החוץ, אלי כהן, נחת הבוקר (רביעי) לביקור מדיני ביוון. השר כהן הוא שר החוץ הראשון המבקר באתונה מאז כינון הממשלה החדשה ביוון דבר המעיד על חשיבות ועומק היחסים בין המדינות.

במהלך ביקורו הוא נפגש עם שר החוץ היווני החדש יורגוס יראפטריטיס. השניים דנו בחיזוק הקשרים האסטרטגיים בין המדינות, בין היתר בתחומי האנרגיה, הטכנולוגיה והחדשנות. על הפרק עומד חיבור חשמלי בין ישראל, קפריסין ויוון.

בנוסף, שר החוץ כהן ציין את העניין התיירותי הרב שיש לתייר הישראלי ביוון. כיום יש למעלה מ-100 טיסות שבועיות בין המדינות וקרוב למיליון ישראלים ביקרו ביוון בשנה האחרונה.

השרים הדגישו את חשיבות קידום נושא החדשנות בין המדינות ושוחחו על תוכנית להקמת פארק טכנולוגי בשיתוף אוניברסיטת באר שבע, כמו גם פיתוח חממות חדשנות ישראליות ביוון על בסיס הידע והניסיון.

שר החוץ אמר בפגישה כי ״הקשר האסטרטגי בין ישראל ליוון מחזק את מעמדה של ישראל ומקדם את היציבות במזרח התיכון. העובדה ששר החוץ הישראלי הוא הביקור הראשון באתונה מאז כינון הממשלה החדשה ביוון היא עדות לחשיבות ועומק הקשר בין המדינות".

הדר כהן הודה לשר החוץ היווני על פעילות כוחות הביטחון היוונים כנגד איום הטרור האיראני נגד מטרות ישראליות ויהודיות ביוון, כפי שנחשף לאחרונה.
יוון הינה שותפה קרובה בנושאי ביטחון אזורי ואנחנו מעריכים את שיתופי הפעולה הביטחוניים בין המדינות.

יוון אלי כהן שר החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד