כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
המחבל חוסל

פיגוע בשומרון: מחבל פתח בירי סמוך ליישוב קדומים, ישראלי נרצח

מחבל פתח בירי סמוך ליישוב קדומים בשומרון. ישראלי נפצע אנושות וזמן קצר לאחר מכן נאלצו כוחות הרפואה לקבוע את מותו | תושבי קדומים נקראו להסתגר בבתים | בתום חילופי אש: המחבל חוסל | ראש המועצה האזורית שומרון: " לשחרר לצה"ל את הכבלים, לתת תשובת מחץ לטרור"

פיגוע בשומרון: מחבל פתח בירי סמוך ליישוב קדומים, ישראלי נרצח
זירת הפיגוע בקדומים צילום: דוברות איחוד הצלה

אזרח ישראלי נרצח  בצהריים (חמישי) בפיגוע ירי בשומרון, לאחר שמחבל פתח באש סמוך ליישוב קדומים, מערבית לשכם. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המחבל שהמשיך בנסיעה לכיוון צומת גית, בסיומו הוא חוסל בירי. במקביל, תושבי קדומים נקראו להישאר בבתים מחשש לחדירת מחבלים, אך בהמשך, עם חיסול המחבל, קיבלו הוראה לשוב לשגרה.

מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי כוחות הביטחון זיהו ועצרו רכב חשוד לבדיקה. במהלך הבדיקה, מחבל שהיה ברכב, פתח בירי לעבר הכוחות. הכוחות הגיבו בירי, אך המחבל נמלט. לוחמי צה"ל ואנשי ביטחון אזרחיים פתחו במרדף אחר המחבל, חתרו למגע ונטרלו אותו.

בהודעה לתושבי קדומים נאמר כי הם מתבקשים להיכנס מיד למבנה, לנעול את הדלתות ולסגור את החלונות. "אין לצאת מהמבנה עד לקבלת הודעה על סיום האירוע. התנועה באזור אסורה וחל איסור להיכנס אליו עד להודעה חדשה", נמסר.

הפיגוע התרחש סמוך לשעה 15:45 אז התקבל דיווח במוקד מד"א על גבר שנפצע מירי סמוך לקדומים. מדיווח ראשוני, חובשים ופראמדיקים של הארגון בסיוע כוח רפואה של צה"ל מעניקים טיפול רפואי לגבר במצב קשה.

דובר חמאס, עבד א-לטיף אל-קאנוע בירך אמר בעקבות פיגוע הירי: "אנו משבחים את פעולת הירי נגד הכוח הציוני, ממזרח לקלקיליה - במסגרת התגובה המתמשכת על התוקפנות הישראלית נגד ג'נין והפשעים הממושכים נגד עמנו"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שוחח עם מח"ט שומרון אל"מ שמעון סיסו וקיבל עדכונים מגורמי הבטחון: "פיגוע הירי הזה ממחיש שארגוני הטרור מנסים אותנו שוב ושוב ושוב גם אחרי המבצע בצפון השומרון, אזרחי ישראל וכמובן תושבי השומרון מחזקים ברגעים אלו את חיילי צהל וכוחות הביטחון ודורשים מהממשלה לתת תשובת מחץ לטרור הזה כמו לכל הטרור של הרשות הפלסטינית, אנחנו צריכים להבהיר להם שאנחנו לא נשברים אנחנו כאן, לעולם לא נשבר הממשלה חייבת לשחרר לצה"ל את הכבלים ולתת לצה"ל לפעול בכל מרחב יהודה ושומרון בכל הכוח כדי לגדוע את גל הטרור ולהביא ביטחון לכל מדינת ישראל"

כלי הנשק ששימשו את המחבל

 

 

 

קדומים פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד