כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המתיחות בגבול הצפוני

הירי מלבנון לשטח ישראל: שיגור טיל נ"ט

צה"ל קבע כי הירי שבוצע לעבר שטח ישראל הבוקר הוא שיגור טיל נ"ט, שחלקיו אותרו בשטח ישראל | הטיל פגע בגדר ובמערכת הביטחון עדיין בודקים מי עומד מאחורי הירי

הירי מלבנון לשטח ישראל: שיגור טיל נ"ט
כוחות צה"ל בגבול לבנון צילום: דיוויד כהן, פלאש 90

בצה"ל קבעו אחר הצהריים (חמישי) כי הירי שבוצע הבוקר מלבנון לעבר שטח ישראל הוא ירי נ"ט. "בהמשך לשיגור מוקדם יותר היום משטח לבנון, לאחר בדיקת השיירים שאותרו סמוך לכפר ע'ג'ר, עולה כי מדובר בירי של טיל נ"ט", מסר דובר צה"ל.

חלקו של הטיל נפל בלבנון וחלקו נפל בסמוך לגדר בכפר ע'ג'ר בשטח ישראל. הנ"ט פגע בגדר וטרם ברור מי ביצע את הירי.

הבוקר דיווחו כלי תקשורת בלבנון כי רקטה שוגרה לעבר שטח ישראל. הדיווחים אף פורסמו ברשת אל מיאדין הלבנונית המזוהה עם חיזבאללה ובסוכנות הידיעות רויטרס. בצה"ל אמרו בתחילה כי לא זוהה שיגור לשטח ישראל, וכי ככל הנראה מדובר בפיצוץ מוקש בגבול שבין המדינות.

לאחר כשעתיים, שינה צה"ל את הגרסה, ואישר כי זוהו שיגורי מרגמות. "בהמשך לדיווח על פיצוץ סמוך לכפר ע'ג'ר, מתחקור של כוחות צה"ל שהגיעו למרחב, עולה כי בוצע שיגור משטח לבנון שהתפוצץ בסמוך לגבול, בשטח ישראל", מסר הבוקר דובר צה"ל. בתגובה, צה"ל תקף בעשרות פגזים את המרחב למרחב שממנו בוצע הירי, בשטח לבנון. בצה"ל ציינו כי אין הנחיות מיוחדות לעורף. בהמשך, כאמור, התברר כי מדובר בירי נ"ט ולא בשיגור מרגמות.

 

לבנון שיגור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד