כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פופולרי אצל דאעש

משטר אסד מפיץ סמים ומערער יציבות אזורית

שר החוץ אלי כהן השתתף בוועידה בינלאומית למלחמה בסמים במזרח התיכון ותקף את סוריה וקרא להטיל עליה סנקציות משמעותיות. שר החוץ אלי כהן הציע את הידע הישראלי ושיתופי פעולה עם מדינות האזור בהתמודדות עם תופעת הברחת סמים מצד משטר אסד

סמים שנתפסו. אילוסטרציה
סמים שנתפסו. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

שר החוץ אלי כהן השתתף ביום שישי בהזמנת מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן, בוועידה מקוונת הקוראת להילחם בנגע הסמים במזרח התיכון ובעיקר בסם "קפטגון" המיוצר בסוריה.

השר כהן הפנה אצבע מאשימה כלפי משטר אסד המפיץ את הסם וקרא להטלת סנקציות כבדות עליו. הזכיר כי סם זה פופולרי בין היתר על כוחות דעא"ש באזור ולמעשה מערער יציבות ומעודד טרור ופשע. השר הזמין את מדינות האזור לשתף פעולה על מנת להילחם בתופעה יחד.

שר החוץ אלי כהן אמר לאחר המפגש: "נגע הסמים פוגע במדינות רבות במרחב שלנו, מה שמוביל להתדרדרות צעירים רבים להתמכרות, חיי פשע ולא פעם גם לטרור. הבהרתי היום שהאשם המרכזי בהפצת הסם הוא משטר אסד ויש לדרוש ממנו אחריות למעשיו ולהטיל סנקציות משמעותיות על משטר מפיץ הסמים הזה".

עוד אמר השר: "מדינות האזור המתונות חייבות לאגד כוחות ומשאבים ולהילחם בתופעה. הצעתי לשותפים בכינוס את הסיוע הישראלי בתחומי איתור הסמים, חיזוק מעברי הגבולות והמלחמה בהפצת הסמים".

אלי כהן הברחת סמים דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד