כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
החלטה אמריקאית שנויה במחלוקת

בעלות ברית של ארה"ב מתנגדות לשליחת פצצות מצרר לאוקראינה

מדינות רבות הביעו התנגדות להחלטת ארה"ב לשלוח פצצות מצרר לאוקראינה. החלטת ארה"ב לספק את הנשק, שנאסרה בחלק גדול מהעולם, גררה גם התנגדות מצד גרמניה, ספרד ומזכ"ל האו"ם

בעלות ברית של ארה"ב מתנגדות לשליחת פצצות מצרר לאוקראינה
ביידן וזלנסקי בבית הלבן צילום: דוברות נשיא אוקראינה

קנדה ובריטניה הן בין המדינות המתנגדות לתוכנית האמריקנית לשלוח פצצות מצרר לאוקראינה. הפצצות הללו נאסרו ב-120 מדינות בשל הנזק הרב שהן גורמות ויכולות להביא למותם של חפים מפשע.

"אנחנו לא תומכים בשימוש בתחמושת מצרר ומחויבים לשים קץ להשפעות שיש לתחמושת מצרר על אזרחים - במיוחד ילדים" מסרה ממשלת קנדה.

החלטת ארה"ב לספק את הנשק, שנאסרה בחלק גדול מהעולם, גררה גם התנגדות מצד גרמניה, ספרד ומזכ"ל האו"ם. גם ראש ממשלת בריטניה רישי סונק מתנגד לכך. בריטניה היא חלק מאמנה שמתנגדת לשימוש בתחמושת מצרר.

כזכור ארצות הברית הודיעה ביום שישי האחרון שהיא תספק לאוקראינה תחמושת מצרר כחלק מחבילת סיוע של 800 מיליון דולר.

אוקראינה בירכה על החלטת ארה"ב, ואמרה שהיא תסייע בשחרור השטח הכבוש האוקראיני, אך הבטיחה כי התחמושת לא תהיה השימוש בשטח רוסיה. לא ארה"ב ולא אוקראינה חתומות על אמנת 2008 בנושא תחמושת מצרר.

בתוך כך הקרבות נמשכים. לפחות שמונה בני אדם נהרגו ו-13 נוספים נפצעו מהפגזות רוסיות בעיר לימן שבמזרח אוקראינה, כך לפי הרשויות. "בסביבות השעה 10 בבוקר ביום שבת, הרוסים הפגיזו את העיר עם רקטות", מסר ראש הממשל הצבאי האוקראיני של מחוז דונייצק, פבלו קירילנקו, בטלגרם.

ביום שבת פרסם נשיא אוקראינה זלנסקי סרטון של ביקורו באי הנחשים הממוקם בים השחור, לציון היום ה-500 לפלישת רוסיה לאוקראינה.

"היום אנחנו באי הנחשים, שלעולם לא ייכבש על ידי הכובשים כמו אוקראינה כולה", אמר זלנסקי בסרטון וידאו שפרסם בטוויטר.

"אני אסיר תודה לכל מי שנלחם כאן נגד הכובשים. זכרם של הגיבורים שמסרו את חייהם בקרב הזה - אחד החשובים במהלך המלחמה זכה לכבוד", כתב זלנסקי בטוויטר.

לאי יש ערך סמלי משמעותי שכן החיילים האוקראינים התייצבו נגד ספינת מלחמה רוסית בשלבים הראשונים של הפלישה. בחילופי דברים עם מפקדי ספינת המלחמה סירבו החיילים האוקראינים להיכנע, תוך שימוש במילים קשות נגד דרישות הצוות הרוסי.

למרות שהחיילים האוקראינים נלקחו בתחילה כשבויים, הם הוחלפו מאוחר יותר בשבויים רוסים. קלטות אודיו של חילופי הדברים בין הצדדים הפכו במהירות לוויראליות והפכו לסמל להתנגדות של אוקראינה.

ארצות הברית אוקראינה משלוח נשק פצצות מצרר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד