כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
זעם דתי

תימן: איסור ייבוא משבדיה לאחר סערת שריפת הקוראן

דעת הקהל לחרם הוכנה כבר לפני כמה חודשים, מאז תקרית שריפת הקוראן הקודמת בינואר | קבוצת החות'ים בתימן היא הראשונה שאוסרת יבוא משבדיה במהלך סמלי שכן הסחר בין המדינות מוגבל

תימן: איסור ייבוא משבדיה לאחר סערת שריפת הקוראן
תימן צילום: pixabay

לאחר שלפני מספר שבועות אזרח שבדי עורר מהומה רבתי לאחר שקיים אירוע ובמהלכו שרף את ספר הקוראן, ממשלת תימן מקדמת  חוק איסור ייבוא מהמדינה הצפון אירופאית.

שר הסחר של החות'ים, מוחמד שרף אל-מותחאר, אמר שהאיסור נכנס לתוקף ביום שבת לאחר שהכריז לראשונה על ההחלטה ב-4 ביולי, והפציר במדינות מוסלמיות אחרות ללכת בדרכו. "תימן היא המדינה האסלאמית הראשונה שאוסרת על יבוא של סחורות שבדיות לאחר הפרותיה וחילוליה", ציטט שר הסחר החות'י.

המחלקה לסוכנויות מסחריות של הקבוצה הכינה רשימה של 30 סוכנויות שוודיות ו-100 מותגים אותם קראה להחרים. שר המסחר אמר כי ההחלטה לאסור יבוא של סחורות שבדיות עברה דרך מועצת השרים, והוקמה ועדה שתסייע ביישומו. "כל סחורה שבדית שתגיע לנקודות המכס תהיה נתונה למעצר, לאחר שנפגשנו עם המגזר הפרטי, ראינו היענות גדולה להחלטה", אמר אל-מותחאר.

החות'ים, שהדיחו את הממשלה הנתמכת על ידי סעודיה מצנעא בסוף 2014, הם הרשויות בפועל בצפון תימן, בעוד שהממשלה המוכרת בינלאומית מיוצגת על ידי מועצת המנהיגות הפוליטית , שהוקמה בשנה שעברה.

סלוואן מומיקה, פליט עיראקי שנמלט לשוודיה לפני מספר שנים, קרע והצית דפי ספר הקודש לאסלאמי בזמן שהמוסלמים חגגו את עיד אל-אדחה ב-28 ביוני. תגובת הנגד של ממשלות במזרח התיכון ובצפון אפריקה הייתה מיידית, רבים הוציאו הצהרות נחרצות וזימנו שגרירי שוודיה למדינותיהם.

 

 

תימן שוודיה חרם קוראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד