כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
האופוזיציה בתגובה למתקפה

גנץ על הדיון בממשלה: "הם רוצים אכיפה בריונית" | לפיד "זובור אלים"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כינס את סיעתו לקראת ההצבעה הצפויה מחר על צמצום עילת הסבירות. גנץ על הדיון בממשלה: "הם לא רוצים אכיפה שוויונית – הם רוצים אכיפה בריונית". לפיד: "הממשלה עשתה היום ליועמ״שית זובור אלים"

גנץ על הדיון בממשלה: "הם רוצים אכיפה בריונית" | לפיד "זובור אלים"
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כינס היום (ראשון) את סיעתו לקראת ההצבעה הצפויה מחר על צמצום עילת הסבירות.

גנץ אמר: "התכנסנו כאן לישיבה מיוחדת כי אנחנו נמצאים בפתחו של שבוע דרמטי. אני מודה לכל החברים שהגיעו, חשוב מאוד שביחד עם כל סיעות האופוזיציה נעשה כל מה שאפשר כדי לבלום את חקיקת עילת השחיתות, ושבסיום השבוע הזה ייבחר נציג הקואליציה לוועדה לבחירת שופטים".

גנץ התייחס לישיבת הממשלה שנערכה היום ואמר: "אי אפשר להתחיל את הישיבה, בלי להתייחס למה שקרה בישיבת הממשלה – שיאו של מסע ההפחדה מול גורמי אכיפת החוק. חדר ישיבות הממשלה הפך לחדר איומים. מופע האימים של נתניהו ובן גביר, מעלה את החשש שלא אכיפה שוויונית רוצים בממשלה – אלא אכיפה בריונית".

לדבריו, "העובדה שממשלה מכנסת דיון, בנושא אכיפה כלפי מחאה שמופנית נגדה היא אקט של שחיתות ציבורית חסר תקדים, וחסר בושה. במקום לדון על חיזוק ההרתעה מול איראן וחיזבאללה, מנסים להרתיע את המפגינים. ככה לא מתנהלת דמוקרטיה.

אני מבקש מכאן לתת גיבוי מלא ליועמ"שית, למפכ"ל ולכל השוטרים שבשטח – ולחזק אותם. מלאו את תפקידכם, שימרו על החוק, תוך הפעלת מינימום הכוח הנדרש ומקסימום חופש הביטוי. כולנו סומכים עליכם שתמשיכו לעשות זאת ללא מורא וללא משוא פנים".

עוד אמר גנץ: "הניסיון לפגוע במחאה הוא בדיוק הסכנה שבהפיכה המשטרית. ברגע ששומרי הסף והשופטים ימונו על ידי פוליטיקאים, ברגע שהביקורת השיפוטית תצטמצם – זה פתח ליכולת של הממשלה לפעול ללא גבולות. זה מדרון חלקלק שאסור להתחיל ולגלוש בו – משום שבסופו מחכה תהום.

רק בשבועות האחרונים – דחו את הבחירות לרבנות הראשית ושינו את הכללים לבחירות ברשויות המקומיות. מה ימנע מהם להתקדם ולפגוע בטוהר הבחירות אם לא יהיו שומרי סף?

גם היום לא מאוחר עבור הקואליציה לעצור את ההידרדרות. לעצור את הפגיעה בדמוקרטיה, להוריד את המתח ברחובות, לעצור את הפגיעה בביטחון ובהרתעה, בכלכלה ובחברה – ולחזור להידברות בבית הנשיא.

המחנה הממלכתי תמשיך להושיט את ידה, הידברות היא צו השעה. המחאה היא הבלם – וההידברות היא מנגנון הפתרון. אבל כל עוד הדהרה נמשכת – נפעל בכל דרך חוקית בכדי לעצור אותה. בכנסת, בשדה הציבורי, וברחובות", כך גנץ.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס גם הוא לישיבת הממשלה ואמר: "הממשלה עשתה היום ליועמ״שית זובור אלים. ההתנפלות המכוערת של השרים על גלי בהרב מיארה, שומרת סף הגונה שרק עושה את עבודתה, היא הדגמה למה שהם מנסים לעשות לחברה הישראלית: ביריונות במקום שלטון החוק, אלימות ממשלתית כלפי אזרחים ופקידים, חיסול כוחני של הדמוקרטיה שלנו".

בני גנץ יאיר לפיד הרפורמה המשפטית ישיבת הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד