כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מאות טונות מידי יום

שריפות הפסולת הפיראטיות ביו"ש: המהלך החדש שיקשה על העבריינים

בעקבות החלטת הממשלה לטיפול במפגעים חוצי גבולות שהעבירה השרה להגנת הסביבה עידית סילמן: מוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון ינהלו רישום של מספר השרפות הפיראטיות ומיקומן ביו"ש  

שריפות הפסולת הפיראטיות ביו"ש: המהלך החדש שיקשה על העבריינים
שרפה בלתי חוקית של פסולת צילום: המשרד להגנת הסביבה

תופעת שריפות הפסולת הפיראטיות היא אחד המפגעים הבריאותיים והסביבתיים החמורים ביותר ביהודה ושומרון. בהיעדר פתרון פסולת מוסדר לערים ולכפרים הפלסטיניים, תושביהם שורפים יום-יום מאות טונות פסולת בכ-300 אתרי פסולת פיראטיים. תוצרי שרפות אלו מכילים חומרים המזהמים את האוויר ויוצרים מפגעים חוצי גבולות הפוגעים בבריאותם של כלל התושבים ביהודה ובשומרון ובישובים צמודי הגדר.

הממשלה אישרה החודש את החלטת הממשלה שהגישה השרה להגנת הסביבה עידית סילמן לטיפול במפגעים סביבתיים חוצי גבולות ולחיזוק האכיפה הסביבתית באזור יהודה ושומרון. איגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון, בשיתוף מוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה שהוא חלק מהמערך הלאומי לחומרים מסוכנים וחירום של המשרד, יזם רישום של כמות השרפות ומיקומן, זאת נוסף על פעילות מוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה. כעת, התווסף אופן תיעוד נוסף על הקיים, כדי לקבל תמונת מצב בהירה וברורה במטרה לבצע מעקב ולקדם את הטיפול במפגע החמור.

שרפה בלתי חוקית של פסולת/ המשרד להגנת הסביבה 

רפול אנגל, יו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון ומ"מ ראש מועצה אזורית מטה בנימין: "מי שאמון בפועל על הסדרת הנושא בשטחי C הוא המנהל האזרחי, אך בשל היעדרו של פתרון קצה לפסולת הפלסטינית וכן בשל היעדר פעילות למנהל האזרחי בשטחי A ו-B, המפגעים רק מחמירים עם השנים. הקמת מתקנים למיון, טיפול והטמנת פסולת לכלל האוכלוסייה אשר יפעלו במסגרת החוק הישראלי, ובהתאם לאמות המידה המחמירות של המשרד להגנת הסביבה, ויפוקחו על ידי המשרד להגנת הסביבה ונציגי האיגוד, תמנע יצירת מפגעים במקור".

גלעד בן ארי, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון: "מדובר בהוספת נדבך נוסף וחשוב בהתמודדות המורכבת עם תופעת השרפות. תקוותנו היא שהצגת תמונת המצב האמיתית תסייע לפתרון הנושא. חובתה של המדינה לקדם פתרון זה ואנו נמשיך ונפעל לשם כך למען בריאות התושבים והשמירה על הסביבה".בעקבות החלטת הממשלה לטיפול במפגעים חוצי גבולות שהעבירה השרה להגנת הסביבה עידית סילמן: מוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון ינהלו רישום של מספר השרפות הפיראטיות ומיקומן ביו"ש

 

 

פסולת יהודה ושומרון שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד