כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
התביעה התקבלה

מעלית השבת תעצור רק בקומות ספציפיות: פסק הדין שמסעיר את מגדל המגורים

מעלית שבת בבניין רב קומות תעצור רק בקומות דיירים המעוניינים להשתמש בה: המפקחת על רישום מקרקעין במשרד המשפטים קיבלה את תביעתם של דיירי בניין בן 25 קומות, שטענו כי במתכונת הנוכחית השימוש במעלית השבת כרוך בהמתנה ארוכה, בסבל ובעוגמת נפש שהופכים את השימוש בה לבלתי כדאי

מעלית, ארכיון
מעלית, ארכיון צילום: באדיבות המצלם

המפקחת על רישום מקרקעין נצרת במשרד המשפטים, עינת מידן בלום, פרסמה פסק דין הקובע כי מעלית שבת בבניין רב קומות תעצור רק בקומות בהם מתגוררים דיירים המעוניינים להשתמש במעלית השבת, זאת בעקבות תביעת דייר בבניין שטען כי "במתכונת הנוכחית השימוש במעלית השבת כרוך בהמתנה ארוכה, בסבל ובעוגמת נפש שהופכים את השימוש בה לבלתי כדאי".

מדובר בבניין בן 25 קומות באזור הקריות בצפון הארץ, אשר בו פועלות שלוש מעליות, שאחת מהן מופעלת כמעלית שבת. התובע, הנמנה על בעלי הדירות שדרשו את הפעלת מעלית שבת, טען במסגרת התביעה שהגיש נגד נציגות הבית המשותף, כי במצב הנוכחי שבו המעלית עוצרת בכל 25 הקומות דורשי מעלית השבת ואף כלל הדיירים אינם משתמשים בה, וביקש כי זו תעצור רק בקומות דורשי המעלית ולא בכל אחת מ-25 הקומות.

בתגובה, הנציגות טענה כי הקצאת מעלית פרטית עולה כדי שימוש ייחודי ברכוש המשותף ומרבית הדיירים מתנגדים לבקשה זו, וכי מעלית השבת שייכת לכלל דיירי הבניין הזכאים להשתמש בה הגם שלרשותם עומדות שתי מעליות רגילות.

בפסק הדין מתחה המפקחת על רישום מקרקעין ביקורת על טענת נציגות הבניין וקבעה כי עמדת הנציגות לפיה מעלית השבת תמשיך לעצור בכל הקומות וגישתה "גַּם-לִי גַם-לָךְ לֹא יִהְיֶה" מהווה שימוש לרעה, תוך אדישות, לכל הפחות, לפגיעה הנגרמת לבעלי הדירות המעוניינים בהפעלת מעלית השבת. עוד הוסיפה המפקחת כי מרקם החיים בבית משותף, מחייב לפעול בתום לב, כך שבעל דירה שאינו זקוק למעלית שבת, יאפשר את הפעלתה למי שהמעלית כן נדרשת לו. לפיכך הורתה המפקחת שמעלית השבת תעצור בשעות הפעלתה רק בקומות דורשי מעלית השבת, ולא בכל הקומות.

מעלית שבת פסק דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד