ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
דרמה בתחנת הרכבת

ניסיון פיגוע בירושלים: מחבלת ניסתה לדקור - ונוטרלה

המחבלת נוטרלה לאחר שניסתה לדקור מאבטח בתחנת הרכבת סמוך למטה הארצי בירושלים | לא היו נפגעים 

ניסיון פיגוע בירושלים: מחבלת ניסתה לדקור - ונוטרלה
זירת הפיגוע צילום: בט"ש וחירום

מחבלת שניסתה לבצע אחר הצהריים (ראשון) פיגוע דקירה באזור גבעת התחמושת, סמוך למטה הארצי בירושלים, נוטרלה. המחבלת ניסתה ככל הנראה לדקור מאבטח בתחנת הרכבת הקלה - ונורתה ברגלה.

לפי המשטרה, סמוך לשעה 18:11 הגיעה אל תחנת הרכבת מחבלת תושבת פסגת זאב בשנות ה-50 לחייה, כשבתיקה סכין מטבח. בשלב מסוים התעורר חשדו של מאבטח הרכבת שהבחין כי המחבלת מתנהגת באופן מחשיד, תוך שהיא מתהלכת ברציף.

בשל כך, ביקש המאבטח לבדוק את המחבלת ובשלב זה היא שלפה את הסכין והחלה להתקדם לעברו. המאבטח ביצע ירי אזהרה באוויר אך דבר זה לא מנע את המשך התקדמותה, כשהסכין בידה, אז ביצע המאבטח ירי בודד לכיוון פלג גופה התחתון.

כוחות משטרה רבים הגיעו במהירות רבה למקום וגורמי רפואה העניקו לה טיפול רפואי שלאחריו היא פונתה באורח בינוני להמשך טיפול בבי"ח. הסכין באמצעותה ניסתה המחבלת לדקור, נתפסה על ידי השוטרים.

אל זירת האירוע הגיעו מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי וסממ"ז מחוז ירושלים, ניצב דני לוי, וקיימו הערכת מצב במהלכה עודכנו בפרטי המקרה. בסיכומה של הערכת מצב הוטלה החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

סגן מפקד מחוז ירושלים, ניצב דני לוי, שיבח את פעילות המאבטח הערני ואופן פעולתו שמנעה פגיעה באזרחים חפים מפשע והגעה מהירה של השוטרים להמשך טיפול בזירה וחקירת ניסיון הפיגוע. "שוטרי מחוז ירושלים ימשיכו כל העת במשימות לשמירת ביטחון האזרחים ברחבי העיר", אמר.

מהחברה המפעילה את רכבת הקלה בירושלים נמסר כי בשל הפיגוע ירשמו שיבושים בתנועת הרכבות. "נוסעות ונוסעים יקרים, בעקבות אירוע בטחוני בתחנת גבעת התחמושת לא יתקיים שירות רכבות בין תחנת גבעת המבתר לתחנת שער שכם", נאמר בהודעת חברת 'כפיר'.  "הרכבת תפעל במתכונת שירות חלקי בין התחנות: מתחנת חיל האויר לתחנת גבעת המבתר בשני הכיוונים ומתחנת שער שכם לתחנת הר הרצל בשני הכיוונים. עם קבלת אישור המשטרה הרכבת הקלה תחזור לפעול כסדרה".

 

פיגוע ירושלים גבעת התחמושת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד