כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חייו השתנו ללא היכר

תביעת מיליונים: עבר אירוע מוחי בעקבות הכנה לניתוח פשוט

תביעת מיליונים נגד קופת החולים ובית החולים בעקבות אירוע מוחי שעבר בעקבות הכנה לניתוח סינוסים פשוט. לפני האירוע היה התובע אדם עצמאי ומלא שמחת חיים, שפרנס משפחה של ארבע נפשות. לדבריו, "מאז האירוע, השתנו חייו של התובע ללא היכר, וממטפל באחרים, לרבות בילדיו הקטינים"

תביעת מיליונים: עבר אירוע מוחי בעקבות הכנה לניתוח פשוט
אילוסטרציה צילום: unsplash

תושב אשקלון, בן 61 לא תיאר לעצמו, שבעקבות ההכנות לניתוח הסינוסים עליהן הורו לו רופאיו, הוא יעבור אירוע מוחי שיהפוך אותו לשבר כלי.

לדברי עורכי הדין רן שפירא ויואב גפני, ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, המייצג את התובע, הרופאים הורו למטופל, כמקובל, להפסיק ליטול אספירין לדילול דמו לפני הניתוח, אך לא דאגו כי יחדש את נטילת התרופה לאחר ביצוע הניתוח.

לדברי עוה"ד שפירא וגפני, כתוצאה מכך, עבר התובע אירוע מוחי קשה, ממנו לא התאושש עד היום. לאחרונה הגישו עוה"ד שפירא וגפני, בשם התובע, תביעה לפיצויים במיליוני שקלים נגד קופת החולים שמבטחת אותו, ונגד בית החולים שבו התבצע ניתוח הסינוסים.

על פי התביעה, בינואר 2016 אושפז התובע למשך יומיים במחלקת אף-אוזן-גרון בבית החולים בדרום לצורך ניתוח סינוסים. שבועיים קודם לכן, בביקורת שקדמה לניתוח, הורה לו הרופא להפסיק ליטול אספירין, שבו הוא מטופל בקביעות.

לדברי עו"ד שפירא, מכיוון שהתובע חשש מהפסקת נטילת האספירין, הוא פנה לרופאת המשפחה בקופת החולים, על מנת שתחווה את דעתה בעניין.

על פי התביעה, רופאת המשפחה ציינה בתיקו הרפואי של התובע "מבקשים אישור להפסקת האספירין", ותו לא. מעבר לציון פרט זה, לא פעלה הרופאה לפיקוח על המטופל, ולא הדריכה אותו כי עליו להמשיך ליטול אספירין לאחר ביצוע הניתוח.

עורך הדין רן שפירא | צילום: אופיר הייב.

וכך, על פי הנטען, כ-10 ימים לפני הניתוח, הפסיק התובע ליטול אספירין. כשבועיים לאחר הניתוח, הוא פנה לרופאת המשפחה בקופת חולים, כשהוא מלין על חולשה וסחרחורת, אולם ברשומה הרפואית צוין, כי הבדיקה הנוירולוגית תקינה.

לדברי עו"ד שפירא, בערבו של אותו יום, פונה התובע לבית החולים לאחר שמצבו הלך והחמיר, ובנוסף לתחושה הרעה, הוא החל סובל גם מהפרעות בדיבור, מקשיים בהליכה ומבלבול. בבית החולים נמצא כי התובע סובל מאוטם מוחי חריף. הוא אושפז ליומיים, ובסיכום האשפוז צוין, כי התסמינים הקשים החלו כ-17 יום לאחר הפסקת נטילת האספירין.

לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של פרופ' שמואל הימן, מומחה ברפואה פנימית ורפואה דחופה, שקבע, כי הפסקת נטילת אספירין היא רוטינה המקובלת בניתוחים מסוג זה, כדי למנוע דמם בלתי נשלט באזור הניתוח.

פרופ' הימן מציין עוד, כי הטיפול באספירין לא רק שלא חודש לאחר הניתוח כנדרש, אלא יתרה מכך, סוגיית חידוש הטיפול באספירין לא זכתה לכל התייחסות – לא במכתב השחרור מהאשפוז, לא במכתב המעקב לאחר הניתוח במרפאת אף-אוזן-גרון ולא בביקורת רופאת המשפחה לאחר השחרור מבית החולים.

בסיום חוות דעתו קובע פרופ' הימן, כי הליקויים התפקודיים הקשים מהם סובל התובע, שהצריכו טיפול שיקומי ממושך, התפתחו בתוך פרק זמן קצר מהפסקת נטילת האספירין. לדבריו, העובדה שעד האירוע תפקד התובע באופן מלא ועבד למחייתו, מעידה על כך שהאירוע המוחי סביב הפסקת הטיפול באספירין היה המשמעותי ביותר, "והוא שהביא להתפתחות הנזק העצבי החמור ולפגיעה התפקודית בעקבותיו".

עו"ד שפירא מוסיף וטוען בתביעה, כי לפני האירוע המוחי היה התובע אדם עצמאי ומלא שמחת חיים, שפרנס משפחה של ארבע נפשות. לדבריו, "מאז האירוע, השתנו חייו של התובע ללא היכר, וממטפל באחרים, לרבות בילדיו הקטינים, הפך התובע, בעל כורחו, למטופל בעל צרכים סיעודיים, שנזקק לעזרת הזולת בביצוע פעולות יומיומית הבסיסיות ביותר".

התובע, כך נטען, עבר שיקום ממושך ב'בית לוינשטיין' ובמוסדות רפואיים נוספים, ומאז האירוע המוחי לא שב לעבודתו. עוד נטען, כי בשל מצבו הרפואי הקשה, נגרמו לתובע הפסדי שכר כבדים והוצאות רפואיות רבות, שלא כולן מכוסות במסגרת הרפואה הציבורית.

בתביעה מבקש עו"ד שפירא מבית המשפט לחייב את קופת החולים ואת בית החולים המופעל על ידי משרד הבריאות לפצות את התובע בסכום המקסימלי הקבוע בחוק, ולפחות ב-2.5 מיליון שקלים. התביעה הוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי מרכז. עדיין לא הוגש כתב הגנה.

תביעת פיצויים מיליונים אירוע מוחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד