ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
בקשה מפתיעה

לוין לנתניהו: "יש מחסור בשופטים, לא לעכב את שינוי הוועדה"

שר המשפטים יריב לוין, שסירב למנות שופטים בהרכב הוועדה הנוכחי, אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי לדעתו דחוף לקדם את החקיקה. לדבריו: "יש עלי לחץ מהמערכת בגלל המחסור בשופטים, אך אני לא מתכוון לכנס את הוועדה לפני שתשונה"

לוין לנתניהו: "יש מחסור בשופטים, לא לעכב את שינוי הוועדה"
יריב לוין במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המשפטים יריב לוין שוחח ביום שישי עם רה"מ בנימין נתניהו וביקש ממנו שלא לדחות לזמן רב את החקיקה לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. כך דווח ב"ישראל היום" מפי מקורות שנחשפו לתוכן הדברים.

לוין נימק את בקשתו בפני נתניהו באומרו כי הוא לא מתכוון לכנס את הוועדה במתכונתה הנוכחית, וכי הוא מתמודד עם לחץ גדול מתוך המערכת בשל מחסור בשופטים שצריך למנות. על כן, מבחינתו, לא ניתן לעכב את החקיקה של שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים לאורך זמן.

למרות הדחיפות, ללוין ברור כי בכנס הקיץ הנוכחי, לא יהיה זמן לקדם את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. עם זאת, הוא הבהיר לנתניהו את הדחיפות במהלך מול הלחץ מתוך מערכת המשפט למלא את תקני השופטים החסרים.

ההצעה לשינוי הרכב הוועדה שתקודם בחורף, צפויה לכלול, בניגוד למצב כיום, הרכב של חמישה חברי קואליציה וחמישה חברי אופוזיציה ללא שופטי עליון ונציגי לשכת עורכי הדין.

כאמור, ההערכה היא כי לקואליציה לא יהיה מספיק זמן לכך, שכן הכנס נגמר בסוף יולי. שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים הוא החלק המרכזי ברפורמה המשפטית, והקואליציה צפויה לקדם אותו רק לאחר חקיקת צמצום עילת הסבירות, דבר שיקרה כנראה רק לאחר פגרת הקיץ בכנס החורף.

מטעמו של יריב לוין לא נמסרה תגובה.

יריב לוין ועדה לבחירת שופטים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד