כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ידאגו לחייל היהודי

קציני דת מכל הדתות בצבא האוקראיני הגיעו ללמוד על הדת היהודית

ביוזמת הרבנות הראשית לאוקראינה: קציני דת מכל הדתות בצבא האוקראיני הגיעו ללמוד על הדת היהודית. על כל מחלקה מופקד קצין דת אחד למרות שישנם חיילים ממספר דתות

קציני דת מכל הדתות בצבא האוקראיני הגיעו ללמוד על הדת היהודית
קציני דת באוקראינה צילום: הרבנות הראשית לאוקראינה

מחזה לא שגרתי נראה השבוע בבית הכנסת המרכזי 'ברוצקי' בקייב: קציני דת בצבא אוקראינה מכל הדתות בראשות ראש מדור דתות במטכ"ל האוקראיני, אלוף משנה אולקסיי טרשוק, הגיעו לסיור לימודי במרכז הקהילה היהודית בקייב, שם למדו לעומק על הדת היהודית וקיבלו מושגים כגון שמירת שבת, כשרות המאכלים, ציצית, תפילין ועוד.

קצין הדת היהודי הרב דוד מילמן, נציג הרבנות הראשית לאוקראינה, שמונה כזכור באופן רשמי על ידי רמטכ"ל צבא אוקראינה לפני מספר חודשים, לראשונה בהיסטוריה של המדינה, הרצה בפני הנוכחים על ההיסטוריה של עם ישראל, והציג בפניהם את האתגרים של החיילים היהודיים המשרתים בצבא, בפרט בשעת מלחמה והציג להם פתרונות יצירתיים.

הביקור של קציני הדת הוא פרי יוזמתו של הרב משה אסמן רבה הראשי של אוקראינה, שעמד על הצורך בכך, בשל העובדה שבצבא אוקראינה על כל מחלקה מופקד קצין דת אחד למרות שישנם חיילים ממספר דתות, במטרה שגם קצין דת שאינו יהודי יוכל להבין את הצרכים של החייל היהודי ואף לספק מענה במקרים מסוימים.

הרב הראשי לאוקראינה שנבצר ממנו להשתתף באירוע, שיגר את ברכתו באמצעות קצין הדת היהודי הרשמי הרב מילמן והודה בדבריו לידידו רמטכ"ל צבא אוקראינה, על האפשרות שהוא מעניק לחיילים יהודים לשמור על דתם במהלך השרות הצבאי.

מלחמת אוקראינה רוסיה הרב משה אסמן קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד