כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לעבר היישוב שקד

שוב: הפלסטינים טוענים ששיגרו רקטות מג'נין | תיעוד

הפלסטינים טוענים כי שיגרו שוב רקטות מצפון השומרון לעבר היישוב שקד | צה"ל: אותרו שתי חצובות ושרידים של רקטות מאולתרות סמוך ליישוב | אמש: שרידי רקטה אותרו בגלבוע

שיגור מג'נין, ארכיון
שיגור מג'נין, ארכיון צילום: צילום מסך

הפלסטינים טוענים כי שיגרו היום (שני) שתי רקטות מאזור ג'נין לעבר היישוב שקד בגלבוע. בצה"ל בודקים את הפרטים. תיעוד הרקטות פורסם בערוצים פלסטינים.

מדובר צה"ל נמסר כי כוח צה"ל איתר שתי חצובות ושני שרידים של רקטות מאולתרות סמוך ליישוב שקד שבחטיבת מנשה. כוחות הביטחון וחבלנים נמצאים בנקודה לבחינת הימצאות חומר נפץ. החצובות והשרידים יועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. "הרקטות לא היוו איום על התושבים", נאמר בהודעת הצבא.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיב לירי הרקטות בצפון השומרון וקרא לצאת למבצע צבאי רחב, מקיף ויסודי למיגור הטרור עד להכרעתו. בנוסף, קרא דגן לחזור ליישובי צפון השומרון ולהחזיר את התיישבות היהודית למקום. דגן אמר: "שוחחתי עם יו"ר ועד הישוב שקד חי שמולביץ. התושבים בישוב, ההתיישבות וכלל עם ישראל חזקים, איתנים, מאמינים בצדקת הדרך - ומצפים מהממשלה לשינוי".

יוסי דגן הפנה דרישה ברורה לממשלה: "היום כבר ברור לכל שאין מנוס. אין סיפורים ואין תירוצים. הממשלה חייבת להורות לצה"ל לצאת באופן מידי למבצע יותר גדול, יותר רחב, יותר יסודי ויותר מעמיק בכל מרחב צפון השומרון. סיום המבצע חייב להסתיים בהכרעה, לא בעוד נקודה ועוד נקודה, ובטח לא בטיפול כירורגי. אי אפשר להסתפק יותר בסיפורים על מיגור חלקי ולתוצאות חלקיות, בכירורגיה ובחסינות המוזרה ל'רשות הפלשתינית' שהיא זו שמאפשרת את ירי הרקטות, ועומדת מאחורי רוב גל הטרור. הציבור בישראל מצפה מהממשלה להביא להכרעה, והכרעה עושים במכה צבאית נחושה וחזקה".

עוד מוסיף דגן: "המחנה המשותף של כל הפיגועים האלו, פיגועי הירי בתוך מרחב צפון השומרון, בהרי עוטף צפון השומרון וגם ירי הרקטות, המחנה המשותף הוא עקירת היישובים בצפון השומרון לפני 18 שנה על ידי הממשלה של אריאל שרון. ממשלת ישראל חייבת לצאת למבצע נחוש שחייב להביא להכרעה, ובנוסף להכרעה הביטחונית להביא גם להכרעה התיישבותית ולבנות מחדש את חומש בצורה מלאה. אחריה לבנות את שא-נור, את גנים ואת כדים. זה מה שייתן את המענה האסטרטגי האזרחי, לצד המענה הצבאי שחייב להיות".

אתמול, נזכיר, כוחות הביטחון איתרו שרידי רקטה ששוגרה מאזור ג'נין לפני כשלושה שבועות. הרקטה, כך לפי הערכת כוחות הביטחון, שוגרה מצפון השומרון ב-14.6 וגרמה לשריפה באזור בית העלמין של היישוב.

דובר צה"ל מסר כי מדובר בשרידים של רקטה מאולתרת שאותרו מוקדם יותר על ידי איש ביטחון ביישוב רם און. לאחר בדיקת הממצאים על ידי חבלני כוחות הביטחון, נמצא שמדובר ברקטה מאולתרת ישנה. לא אותר חומר נפץ בשרידיה.

בהודעת המועצה האזורית גלבוע נאמר כי בשעות האחרונות התגלו שרידי נפל בשטח בית העלמין בישוב רם-און. "חבלני המשטרה במקום ומטפלים באירוע כשבמקביל מקיים צה"ל תחקיר של האירוע כדי לוודא מועד שיגור", הוסיפו במועצה. בהודעה לתושבים נאמר כי אין הנחיות מיוחדות וכרגע נשמרת שגרה מלאה.

כזכור, לפני כשבועיים אישרו בצה"ל אישרו כי רקטת קסאם שוגרה מהעיר ג'נין לעבר אזור הגלבוע. הרקטה נפלה בשטחים פלסטינים ולא גרמה לנפגעים. הפלסטינים פרסמו את תיעוד השיגור. "הבוקר שוגרה רקטה מאזור העיר ג'נין שהתפוצצה בשטח פלסטיני", נאמר בהודעת צה"ל. בצבא הוסיפו כי הרקטה לא היוותה סכנה לישובים באזור וכי כוחות הביטחון הגיעו לסריקות במרחב, האירוע מתוחקר.

 

רקטות ג'נין שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד