ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
תיעוד חריג מהכנסת

פעמיים: מתנגדי הרפורמה המשפטית ניסו לפרוץ למליאה ופונו בכוח

מהומה חריגה התפתחה במשכן הכנסת לאחר שמתנגדי הרפורמה המשפטית ניסו פעמיים לפרוץ למליאה. הם נהדפו בכוח על ידי משמר הכנסת ונעצרו ע"י המשטרה | מוקדם יותר לקראת הדיון וההצבעה על עילת הסבירות, מחשש להתפרעויות מצד מפגינים, נסגר יציע הציבור במליאה

פעמיים: מתנגדי הרפורמה המשפטית ניסו לפרוץ למליאה ופונו בכוח
המהומות בכנסת צילום: באדיבות המצלם

‏מהומה התפתחה היום (שני) במשכן הכנסת. מתנגדי הרפורמה המשפטית ניסו פעמיים בהפרש של שעה וחצי לפרוץ למליאת הכנסת ונהדפו על ידי המאבטחים של משמר הכנסת.

המפגינים ניסו בנוסף, לחסום את כניסת השרים וחברי הכנסת מהקואליציה למליאה, נשכבו על הרצפה וניסו להדביק את עצמם לרצפה עם דבק 3 שניות.

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה הגיב לתקרית ואמר: "אני מגבה ומשבח את קצין הכנסת, משמר הכנסת וסדרני הכנסת שלא נתנו לכנופיית פורעי החוק לחסום את מליאת הכנסת ופינו אותם במהירות, בנחישות ובמקצועיות. כעת יועברו למשטרת ישראל ולמערכת המשפט להמשך טיפול, שאני מקווה שיהיה נחוש באותה המידה".

לדבריו, "חברי הכנסת שהזמינו את המתפרעים צריכים לעשות חשבון נפש עמוק על הנסיון לשבש את ההליך הדמוקרטי - ולגנות בחומרה את המתקפה על הדמוקרטיה הישראלית. הכנסת לא תהיה איילון".

צילום: ראובן צמרת

מוקדם יותר לקראת הדיון וההצבעה על עילת הסבירות, נסגר באופן חריג יציע הציבור במליאה.

מטעם קצין הכנסת נמסר: "נוכח מידע שהגיע אל קצין הכנסת ולפיו יש מי שמתכוונים להפר באופן בוטה את הסדר ביציע הציבור במליאה ולאחר קיום הערכת מצב שערך בלשכתו, החליט קצין הכנסת כי לצורך שמירה על הסדר במשכן, שכבר הופר היום בכמה הזדמנויות, כי נדרשת סגירתו של היציע באופן זמני.

כמו כן הורה קצין הכנסת על בדיקת תליית שלטי מחאה אשר נתלו לאורך היום על דלתות חברי כנסת במשכן".

 

הרפורמה המשפטית משכן הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד