י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
בזמן הדיון בכנסת

הריכוך ששוקלים בליכוד לעילת הסבירות

בליכוד שוקלים ריכוך בנוסח עילת הסבירות, לפיו מינויים שנעשו בתקופת בחירות ידרשו אישור נוסף על ידי הממשלה הנבחרת - זאת אחרי שלפי הנוהג הקיים מינויים אלו נפסלים

נתניהו וחלק משרי הליכוד
נתניהו וחלק משרי הליכוד צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בליכוד שוקלים להכניס ריכוך נוסף בנוסח עילת הסבירות שעולה היום להצבעה, לפיו מינוי שנעשה בתקופת בחירות ידרוש אישור נוסף על ידי הממשלה הנבחרת, כך פורסם ב"ויינט".

במצב הנוכחי של טרם צמצום עילת הסבירות, המינויים שנעשים בתקופת בחירות נפסלים בשל העילה. ריכוך זה מגיע בעקבות החשש שאם העילה תתבטל, תוכל ממשלה למנות בתקופת בחירות אישים שייתקשו להיות מוחלפים בממשלה הבאה.

את הדיון בעניין עילת הסבירות הערב פתח יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, שהציג את ההצעה. רוטמן אמר כי ההצעה היא, "מאוזנת, אחראית, ושונה באופן משמעותי ממה שאולי היה צריך לחוקק".

עוד אמר רוטמן: "עילת הסבירות היא עילה שבמשך הרבה שנים מדינת ישראל הסתדרה בלעדיה, ועדיין במשך שנים אפלות, תאמינו או לא, השמש זרחה כל בוקר".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתח ביקורת חריפה על הצעת החוק לביטול עילת הסבירות ותקף את הקואליציה: "את מי אתם מנסים לרמות? החוק הזה אומר שאפשר למנות לשר עבריין מורשע, להוציא צווי מעצר לכל מי שמתנגד לממשלה הזו ויאפשר לפטר את היועצת המשפטית לממשלה כדי שתוכלו לסדר עסקת טיעון לבוס שלכם".

יאיר לפיד עילת הסבירות הליכוד הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד