כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
התעלמות מוחלטת

ישראל התעלמה מבקשת ספרד והחקירה נסגרה

ספרד סגרה חקירה לגבי תוכנת הריגול 'פגסוס' הישראלית בגלל חוסר שיתוף פעולה מוחלט של ישראל. ישראל התעלמה ארבע בקשות של שופט שחוקר שימוש בטכנולוגיית מתוצרת ישראל, ספרד מתכוונת להמשיך ב"ערוץ דיפלומטי"

ישראל התעלמה מבקשת ספרד והחקירה נסגרה
תוכנת הריגול NSO צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שופט ספרדי שבדק את הפריצה לכאורה לטלפונים של שרים באמצעות תוכנת ריגול הישראלית פגסוס, גנז את חקירתו בשל חוסר שיתוף פעולה מצד ישראל, נמסר בהודעת בית המשפט ביום שני.

ביוני 2022, השופט חוזה לואיס קלמה אמר שהוא שלח בקשה רשמית לסיוע שיפוטי בינלאומי לממשלת ישראל בבקשה לקבל מידע על התוכנה של חברת NSO Group הישראלית.

הוא גם אמר שהוא רצה להגיע לישראל באופן אישי כדי לקבל הצהרת מנכ"ל של NSO, אך לאחר שהבין שהוא לא יקבל את רצונו, הוא התייאש וסגר את התיק.

אתמול בית המשפט הפלילי העליון בספרד, אמר כי השופט החליט לסגור את התיק באופן זמני, "בשל היעדר מוחלט של שיתוף פעולה משפטי מצד ישראל, שלא הגיבה לוועדת הבידוק ומנעה את החקירה מלהתקדם קדימה", כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

החקירה החלה במאי 2022, לאחר שממשלת ספרד אמרה כי תוכנת הריגול, שחודרת לטלפונים סלולריים כדי לחלץ נתונים או להפעיל מצלמה או מיקרופון כדי לרגל אחרי בעליהם, נוצלה נגד פוליטיקאים בכירים.

אבל ממשלת ישראל מעולם לא ענתה לבקשת הסיוע, שנשלחה "ארבע פעמים", כלומר "כנראה שלעולם לא תהיה", מסר בית המשפט בהצהרה, וציין האפשרות היחידה שנותרה היא דיפלומטיה.

"כל מה שנותר הוא ערוץ דיפלומטי אפשרי המסוגל לקדם התחייבויות הנגזרות מהאמנות הבינלאומיות", נכתב.

פגסוס פריצה ספרד טלפונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד