ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
התרגש מאנוסי ספרד

המשפיען הסעודי ביקר לראשונה בחייו בבית הכנסת

זאק טאנביר משפיען רשת, ביקר בבית הכנסת הכי ותיק בניו יורק של יוצאי גירוש ספרד, והתרגש וכתב על כך: "אני רוצה להעביר מסר שיהודי הוא לא האויב שלי"

המשפיען הסעודי ביקר לראשונה בחייו בבית הכנסת
הביקור בבית כנסת צילום: באדיבות המצלם

זאק טאנביר משפיען ברשתות החברתיות, ביקר בבית הכנסת של צאצאי האנוסים מספרד בניו יורק, בית הכנסת 'שארית ישראל', בית כנסת הוותיק ביותר באמריקה, רבו של בית הכנסת הוא הרב מאיר סולובייציק.

זאק כתב: "אני רוצה להעביר מסר שיהודי הוא לא האויב שלי, ביקרתי בבית הכנסת היהודי הוותיק ביותר בניו יורק של קהילת שארית ישראל. אני מודה מעומק הלב לרב אלחנן פופקו על הסיור המיוחד והבלעדי בבית הכנסת, שהוא אכן כל כך מפואר".

הרב אלחנן פופקו כתב על כך בתגובה: "כאשר יהודים גורשו מספרד על ידי קנאים נוצרים הם התקבלו בברכה במדינות מוסלמיות רבות. זה היה כבוד גדול לבקר בבית הכנסת הספרדי והפורטוגזי 'שארית ישראל' עם זאק טאנביר בניו יורק, זאק במקור מסעודיה, הביקור ציין את הידידות בין יהודים ומוסלמים". המשפיען התרגש מאד לשמוע את סיפור אנוסי ספרד והתייחס לכך בביקור עם הרב פופקו.

זאק גם נפגש עם אליי כהנים ששימשה כסגנית השליח המיוחד למאבק באנטישמיות במחלקת המדינה של ארצות הברית בתקופת ממשל דונלד טראמפ וכתב: "איזו מפגש נפלא בניו יורק עם כבוד הרב פופקו ועם סגנית השליח המיוחד של אמריקה למאבק באנטישמיות תחת ממשל טראמפ. דיברנו על איך אנחנו יכולים לעודד דו קיום והבנה הדדית בין מוסלמים ליהודים".

לזאק יש למעלה מ-15 שנות ניסיון בתעשיית ה-IT. הוא עובד בחברה חצי ממשלתית במחוז המזרחי של ערב הסעודית. זאק מפרסם מאמרים על עניינים בינלאומיים, פוליטיקה במזרח התיכון ואנטי קיצוניות. הוא מפרסם תכנים המתמקדים בעיקר בחשיפת הפלגים האיסלאמיסטיים והקיצוניים.

ארה''ב סעודיה ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד