כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"מצפוני אינו נותן לי להמשיך"

היועץ והממציא עוזב בעקבות הרפורמה המשפטית

ד"ר משה אורון שייעץ בשנים האחרונות לתעשייה האווירית הודיע על סיום ההתקשרות. "לאחרונה ממשלת ישראל מקדמת חוקים המקדמים את המדינה לקראת דיקטטורה, ומצפוני אינו נותן לי להמשיך לפתח כלי נשק עבור מדינה השועטת לקראת דיקטטורה". הוא כותב במכתבו 

שיגור טיל שפותח בתע"א. אילוסטרציה
שיגור טיל שפותח בתע"א. אילוסטרציה צילום: התעשייה האווירית

אחרי עשר שנים בהן ייעץ לתעשייה האווירית בנושאי לייזר ואופטיקה, ד"ר משה אורון שמתנגד לרפורמה המשפטית, הודיע לתעשייה כי הוא מסיים את ההתקשרות עמם על רקע קידום צמצום עילת הסבירות על ידי הממשלה.

במכתב הוא כותב: "‏אבקשכם להפסיק את חוזה היעוץ שיש לי בחברתכם, הזמנת רכש מס' 6000141975, מתאריך 22.5.22 בחתימת דורית רונן. (בחוזה נותרה עד יתרה שהיא כמחצית סכום ‏הכסף).

‏אני מייעץ לחברתכם למעלה מעשר שנים בנושאי לייזרים ואופטיקה, ותמיד עניתי לכל דרישותיכם בכל הפניות. בנוסף לייעוץ, במשך השנים הייתי ממציא ושותף ל-6 פטנטים ‏לטובת התעשיה האווירית. וזכיתי במספר פרסי ממציא מוועדת הפטנטים".

עוד הוא כותב: "לאחרונה ממשלת ישראל מקדמת חוקים המקדמים את המדינה לקראת דיקטטורה, ומצפוני אינו נותן לי להמשיך לפתח כלי נשק עבור מדינה השועטת לקראת דיקטטורה. זו הסיבה לבקשת סיום החוזה מבחינתי".

‏"אני מכבד ומוקיר את אנשי התעשייה האווירית עימם עבדתי, אין במכתבי זה להביע תלונה כלשהי כלפיהם, להפך, אני מעריכם מאד. צר לי כי זה המצב אליו נקלענו אך מצפוני אינו ‏נותן לי להמשיך. ‏את מירב חיי המקצועיים, מעל שישים שנה, הקדשתי לביטחון ישראל במסגרות שונות, אין לי מדינה אחרת, ואני עצוב מאד כי הגענו למצב זה". כך ד"ר משה אורון במכתבו. 

מזכיר ועד עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ הגיב למכתב וכתב: "צר לי על מכתבו של ד"ר אורון ששימש כיועץ בתע"א בשנים האחרונות, מכתב שאין לו מקום ולצערי הרב נותן דלק דווקא למבקשי רעתנו. איננו יכולים להזדהות בשום אופן עם דבריו. זו זכות עצומה לשרת למען ביטחון ישראל ומי שלא מבין זאת לא ראוי להיות חלק ממשפחת התעשייה האווירית, גדולה ככל שתהיה תרומתו".

התעשייה האווירית יאיר כץ אורון הרפורמה המשפטית דיקטטורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד