ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
צפו בגלריה

ביתר נחסמה: ספר התורה הוכנס לקהילת 'ציילסהיים"

מעמד מרומם ומרגש בהכנסת ספר תורה לבית המדרש של קהילת 'ציילסהיים" בביתר. שנכתב לעי"נ הרה"ח ר' זאב חנוך ורעייתו מרת חנה איטה ע"ה גלרנטר. צפו בסיקור וגלריה מהמעמד הגדול

ביתר נחסמה: ספר התורה הוכנס לקהילת 'ציילסהיים"
הכנסת ס"ת לביהמ"ד קהילת 'ציילסהיים" בביתר צילום: י

עיר התורה בהרי יהודה ביתר עילית לא ראתה שמחת הכנסת ספר תורה שכזו מימיה. מאות יהודים, חסידים ואנשי מעשה פיזזו ועלצו במשך שעות ארוכות בשמחת הכנסת ספר תורה המרוממת לבית המדרש וקהילת 'ציילסהיים', על ידי צאצאי משפחת גלרנטר שיחי' שהרימו נדבת קודש לד' ולתורתו, בהכנסת ספר תורה לעילוי נשמות הוריהם יקיריהם בבית מקדש מעט זה, המאיר באור יקרות את כל סביבתו ורבים נהנים מאורו הבהיר בשנים האחרונות.

ספר התורה נכתב על ידי משפחת גלרנטר לעי"נ הוריהם הרה"ח ר' זאב חנוך ז"ל ורעייתו מרת חנה איטה ע"ה גלרנטר, בשותפות עם מתפללי בית המדרש.

כתיבת האותיות התקיימה בצהרי יום ראשון השבוע בבית הגבאי הראשי של בית הכנסת הרב עמרם שטיינברג, שם התכבדו בזה אחר זה גדולי וחשובי האדמו"רים והרבנים בעיר לכתוב את האותיות האחרונות בספר התורה במעמד נשגב ומרגש כשעין לא נותרה יבשה בשירי דביקות והתעוררות בליווי כלי זמר.

התהלוכה לכבודה של תורה יצאה בשירה ובזמרה לכיוון בית המדרש, כשגדול היה המעמד לכבודה של תורה, כי היא לנו עוז ואורה, כאשר המונים מתושבי האזור אשר פוקדים בכל יום את בית המדרש באו ליטול חלק בשמחת התורה בבגדי שבת ויו"ט, מתוך תחושה של התלכדות תורתית והתעלות רוחנית לעילא ולעילא, בריקודים נלהבים ברחובות השכונה לכבוד גומרה של תורה בעוז ותעצומות. המסע, החל לנוע לעבר בית המדרש, כשכל הרחובות סגורים לתנועה בפיקוח משטרתי, והוא לא הסתיים עד לשעות ארוכות לאחר מכן.

ענני החום וההבל שעלו ממעגלי הרוקדים, היו מסוגלים לחמם עיר שלימה. הרוקדים הנלהבים נישאו על גלי השמחה הגדולה. מאות תושבים עטויי בגדי שבת, ליוו בשירה ובזמרה, את הספר תורה החדש, כשילדי השכונה נושאים אבוקות של אש בידיהם.

בתוך בית המדרש, שעות לאחר שספר התורה כבר שוכן אחר כבוד בארון הקודש, חגו מעגלי רוקדים עליזים, לקול צלילי תזמורת רבת נגנים, מקהלת 'קאפלע' יחד עם  הבעל- מנגן הר"ר יעקב אויש, ובעיקר לקול צלילי הלב ההומה, והנשפך על גדותיו, בשיר ושבח לבורא עולם.

בסיומה של התהלוכה המרוממת הוכנס הס"ת ברגשי קודש להיכל בית המדרש, בריקודים ובזמירות לכבוד שמחת התורה.

לאחר אמירת הפסוקים והמזמורים על ידי הרה"צ רבי אברהם אלטר פראומביטש אב"ד ציילסהיים שהגיע במיוחד מארה"ב להשתתף במעמד, הוכנס הס"ת לארון הקודש בקול שירה ותודה, שהגביהו את הציבור טפח וטפחיים מעל הקרקע, בהתעלות רוחנית לעילא ולעילא.

סעודת המצווה התקיימה, בהמשך הערב ברוב פאר והדר באולמי אבני חן, בהשתתפות בני הקהילה והמשפחה, שם החלה השמחה מחדש עם תזמורת ובעלי מנגנים בשבח והודיה להשי"ת על שהגיעו עד הלום.

פתח והנחה את המעמד הרב שמעון רכטשפר, נכד משפחת התורמים, שביטא את השותפות המדהימה בין אנשי הקהילה למשפחת התורמים.

 לאחמ"כ נשאו דברים: ראש העיר מאיר רובינשטיין, שהעלה על נס את בית המדרש הידוע בכל העיר כמקום שמקפידים בו על מורא מקדש ללא חת. ראב"ד ביתר הגאון רבי צבי ברוורמן, שיבח את הקהילה המיוחדת שאוגדת תחתיה אברכים שמצאו בה את מבוקשם. חבר הבד"ץ ביתר ורב חסידי צאנז הגאון רבי אברהם שטיגליץ, העלה בשבח את הקפדת בית המדרש על קוצו של יו"ד כפי שיודע מהשאלות ההלכתיות שמגיעות אליו.

נשיא בית המדרש האורח אב"ד ציילסהיים ביטא את התרגשותו ממקום התורה השוקק שקרוי על שמו של אביו אב"ד ציילסהיים. בשם משפחת התורמים נשאו דברים חתן המנוחים הרב אברהם רכטשפר, הבן הרב יהושע לייב גלרנטר, והבן הרב יוסף חיים גלרנטר.

בסיום המעמד הוענקו מטעם המשפחה לראשי קהילת  ציילסהיים, הרב עמרם שטיינברג והרב חיים מאיר דושינסקי תשורה ותעודה מיוחדת על השותפות הגדולה בהכנסת ספר תורה לבית מדרש חשוב זה .

יצוין כי מאז נפתחו שערי בית המדרש בשנים האחרונות ברוב יופי ונוחות מרבית מופלאה, מגיעים מאות יהודים מכל הסביבה, לשאוב מלוא חפניים מים חיים מהמעיין הנובע ומן הבאר הזה ישקו העדרים, בתפילות נלהבות בימות החול ובשבתות וימים טובים.

החל מהשעות המוקדמות של הבוקר, מתחילים מנייני תפילת שחרית בזה אחר זה במבואות בית המדרש, כאשר משך שעות ארוכות ועד לאחר סוף זמן תפילה מתקיימים המניינים הרצופים מסביב לשעון בניצוחם של גבאי בית המדרש, המסורים בלב ונפש חפצה למטרת קודש זו להגדיל תורה ולהאדירה ולהרבות כבוד שמים על ידי פינת יקרת זו של מקדש מעט זה.

במקום תורה שם תפילה. גם מקומם של כוללי אברכים לא נפקד מהמקום, ועשרות אברכי כולל מובחרים מתייגעים בכולל הלכה המתקיים במקום בשעות לפנה"צ ואחה"צ בראשות ראש הכולל הרה"ג ר' ירמיהו דושינסקי, כשבשעות הערב פועל במקום כולל מצויונים בו לומדים עפ"י סדר הש"ס.

בשעות אחרי-הצהריים המאוחרות שוב נצפים עשרות רבות של מתפללים תושבי השכונה, העושים את דרכם בזריזות לכיוון היכל בית המדרש לתפילות מנחה ומעריב, כאשר גם בשעות אלו מתקיימים מנייני תפילה בזה אחר זה, לצד שיעורי תורה בכל מקצועות התורה, והמקום שוקק חיים שיש בהם אהבת תורה ויראת שמים בכל שעות היממה.

בית המדרש ציילסהיים, נחשב בסייעתא דשמיא למקום אהוב ונעים על כל תושבי השכונה, המעדיפים לבוא גם ממרחק של מספר רחובות, בכדי להתפלל בין כתליו ולחוות את הנעימות המיוחדת השמורה לו. הפסיפס הנרחב של תושבי השכונה מכל העדות והחוגים, משלים את ההרמוניה השיתופית בין כלל תושבי השכונה, כי זהו המקום שכל אחד מוצא בו את מקומו בשמחה ובחדווה. 

 

ביתר עילית הכנסת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד