ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
סכנת חיים בכבישים

בלי שתדעו: לידכם נוסעת בכביש מכונית מפורקת

מכוניות משטובה הן מכוניות שלא יכולות לנסוע באופן חוקי בכביש, אז לרוב לוחית הרישוי שלהן מזויפת, הן בכלל לא עברו את הטסט באופן משביע רצון והן מסוכנות לנסיעה. רכבים אלו מעורבים לעיתים קרובות בתאונות דרכים, פשיעה פלילית ופח"ע

בלי שתדעו: לידכם נוסעת בכביש מכונית מפורקת
משטרת ישראל מכוניות גנובות ומשוכפלות צילום: דוברות המשטרה

הן נראות כמו כל מכונית אחרת בכביש, יש להן לוחית רישוי ויש להן גלגלים, דלתות ומזגן, אבל המכוניות האלה אינן מכוניות רגילות, הן מכוניות "משטובה" מסוכנות.

למי שאינו יודע, "משטובה" היא מילה בערבית שפירושה הוא "מחוקה" ובשנים האחרונות "משטובה" הפכה למילה נפוצה למכונית שנגנבה מישראל ואז זוכה לחיים חדשים בשטחי הרשות הפלסטינית, או לסירוגין מכונית שעברה תאונת דרכים קשה שגרמה לחברת הביטוח להכריז שהיא מכונית "טוטאל לוס", אשר תוקנה באופן לא מקצועי ואז חזרה לנסוע בכבישי הרשות הפלסטינית.

מכיוון שמכוניות משטובה הן מכוניות שלא יכולות לנסוע באופן חוקי בכביש, אז לרוב לוחית הרישוי שלהן מזויפת, הן בכלל לא עברו את הטסט באופן משביע רצון והן מסוכנות לנסיעה, אבל חמור מכך: אחרי שהמכוניות האלה מתוקנות הן נראות כמו כל רכב חדיש בכביש ולכן ניתן גם להשתמש בהן בפיגועים.

לפי פרסום של משטרת ישראל, ממש לאחרונה ביצעה משטרת ישראל מבצע נגד מכוניות "משטובה" בשטחי יהודה ושומרון ותפסה במהלך ימים ספורים 100 מכוניות משטובה אשר מסכנות את משתמשי הדרך. לדברי מפקד מרחב יהודה, ניצב משנה יהודה גולן: "כלי רכב אלו הינם סכנה אמיתית לנוהגים בהם ולמשתמשי הדרך האחרים. רכבים אלו מעורבים לעיתים קרובות בתאונות דרכים, פשיעה פלילית ופח"ע. נמשיך לפעול במלוא המרץ לאכיפה וצמצום התופעה".

כפי שניתן לראות, שלא במפתיע המכוניות האלה הן מדגמים פופולאריים: שברולט אוואו, מיצובישי לאנסר וגם הונדה סיוויק. חלקן נראות אפילו מצוחצחות ואף אחד לא ידע שהן מסוכנות. המכוניות עצמן הוחרמו ויועברו לגריטה, הורדה מהכביש ופירוק. למען בטחון הציבור.

 

משטרת ישראל גניבת רכב לוחית רישוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד