כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עדכונים שוטפים מ'יום השיבוש'

צמיגים בוערים, אבוקות ומכת"זיות: כבישים מרכזיים חסומים ברחבי הארץ

מתנגדי הרפורמה המשפטית חוסמים מאז שעות הבוקר שורה של צירים מרכזיים במסגרת יום השיבוש, בשל העברת צמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה | במשטרה נערכים למחאות הגדולות בהמשך היום בנתב"ג ובת"א | דיווחים: רכבי חירום עוכבו גם הם | למעלה מ-20 נעצרו

צמיגים בוערים, אבוקות ומכת"זיות: כבישים מרכזיים חסומים ברחבי הארץ
חסימה בכביש 1 צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

'יום השיבוש' של מתנגדי הרפורמה המשפטית נפתח בשורה של חסימות כבישים ברחבי הארץ - ובמשטרה נערכים להמשך: מספר כבישים מרכזיים ברחבי המדינה נחסמו מאז שעות הבוקר ע"י מפגינים, לאחר שהלילה עברה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות, במסגרת הרפורמה המשפטית. במהלך היום צפויות הפגנות וחסימות נוספות בשורת מוקדים.

מאז שעות הבוקר המוקדמות חסמו המפגינים את הכניסות לחיפה, את כביש 1 לכיוון ירושלים, את נתיבי איילון בכמה מחלפים, את כביש 4 באזור בנימינה, את כביש 443 לכיוון הבירה וצירים נוספים. המשטרה פועלת לסירוגין לפינוי המפגינים, ובחלק מהחסימות עושה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, בין היתר במכת"זיות ופרשים. ארגוני ההצלה דיווחו כי נסיעם של רכבי חירום עוכבה בעקבות המחאות. 

15:10 המשטרה מדווחת כי 66 מפגינים נעצרו משעות הבוקר בהפגנות ברחבי הארץ. 33 חשודים נעצרו בהפרות סדר המתקיימות במחוז ת״א, 16 חשודים נעצרו במהלך הפרות סדר המתקיימות במחוז מרכז, 10 חשודים נעצרו בהפרות סדר המתקיימות במחוז ירושלים, 7 חשודים נעצרו בהפרות סדר המקיימות במחוז חוף.

14:00 - איחוד הצלה: חברי יחידות האופנולנסים והאופניים הונחו לתגבר את המענה למקרים בצירי הגישה החסומים או הפקוקים ולהמתין עם הנפגעים בשטח עד להגעת האמבולנסים לפינוי. אלי פולק, מנכ"ל הארגון: "כל דקה היא קריטית. עקב התארכות זמני הגעת האמבולנסים והחשש לפגיעה בחיי אדם הנחנו את צוותי הרפואה להגביר פעילות ולהיות ערוכים להעניק מענה רפואי ראשוני מידי במידת הצורך".

13:30 - מובילי המחאה: 58 מפגינים נעצרו, 7 שוחררו.

13:15 - בצומת מת"מ בחיפה מפגינים אלפי פעילים תוך חסימת כביש הגישה למנהרות הכרמל לאחר שקצין משטרה הכריז על הפגנה לא חוקית נאלצו השוטרים להשתמש באמצעים לפיזור המון. בתוך כך, המשטרה עצרה 2 מהמפגינים בחשד להפרת הסדר.

13:00 - בעקבות תקיפת עיתונאים וצלמים ע"י שוטרים - יו"ר ארגון העיתונאים והעיתונאיות נורית קנטי מסרה: "על מפכ"ל המשטרה מוטלת האחריות להבהיר לכל השוטרים הפרוסים בשטח כי העיתונאים הנמצאים במוקדי ההפגנות ומסקרים אותן, מבצעים את שליחותם הציבורית. התמונות של צלם ידיעות אחרונות גיל נחושתן מובל לניידת באזיקים ושל צלם הארץ רמי שלוש, מוטח לארץ ומעוכב לדקות ארוכות, הן בלתי נסבלות".

12:30 - בעקבות תיעוד של שוטר שולף טייזר לעבר מפגין חרדי בצומת שילת - השר בן גביר עם מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון וביקש להבין מדוע קיימת אפלייה באכיפה בין מפגיני ימין ומפגיני שמאל. השר ביקש לדעת מדוע שוטר שלף אקדח טייזר אל מול מפגין ימין בודד, בעוד דבר כזה לא קרה מול אלפי מפגיני שמאל מהבוקר. בסיום השיחה הודיע מפקד המחוז לשר כי בעקבות פנייתו הוא ינחה על טיפול משמעתי לשוטר.

12:20 - מפגינים חסמו את דרך רבין בירושלים. במהלך החסימה, פגע אחד המפגינים באמצעות מוט עץ בסוס משטרה תוך ניסיונות לחבל ברגליו האחוריות. בעקבות מעשיו, החשוד נעצר על ידי השוטרים והועבר לחקירה.

12:00 -  כביש 20 במחלף ההלכה לדרום נחסם ע"י מפגינים. גם כביש 2 נחסם במחלף הסירה לכיוון צפון. בהמשך הודיעה המשטרה כי כלל הצירים הבין עירוניים נפתחו לתנועה.

11:00 - עד עתה נעצרו 42 חשודים שהשתתפו במחאות והפרו את הסדר הציבורי. 16 חשודים נעצרו בהפרות סדר המתקיימות במחוז ת״א, 15 חשודים נעצרו במהלך הפרות סדר המתקיימות במחוז מרכז, 8 חשודים נעצרו בהפרות סדר המתקיימות במחוז ירושלים ו-3 חשודים נעצרו בהפרות סדר המקיימות במחוז חוף.

10:20 - במהלך ניסיון לחסום את כביש 20 במחלף לה גווארדיה, כוחות המשטרה פינו את המפגינים. 3 מפגינים נעצרו על הפרת הסדר. 2 מוחים נוספים עוכבו בצומת קפלן פינת בגין. בשל המחאות הרחובות הבאים נחסמו לתנועה: כביש 20 במחלף ארלוזורוב, רחוב קפלן מרחוב לאונרדו דה וינצ'י עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים, צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום.

11:00 - עד עתה נעצרו 42 חשודים שהשתתפו במחאות והפרו את הסדר הציבורי. 16 חשודים נעצרו בהפרות סדר המתקיימות במחוז ת״א, 15 חשודים נעצרו במהלך הפרות סדר המתקיימות במחוז מרכז, 8 חשודים נעצרו בהפרות סדר המתקיימות במחוז ירושלים ו-3 חשודים נעצרו בהפרות סדר המקיימות במחוז חוף.

10:50 - המשטרה: "רואים בחומרה רבה הפרעה של מפגינים וחסימת צירים למעבר רכבי חירום והצלה" | המפכ"ל הנחה את הכוחות לפנות את הצירים למעבר חופשי ובטוח של רכבי חירום והצלה ולנקוט בחומרה נגד כל מי שיחסום וימנע את מעברם.

10:40 - עימותים קשים בין מפגינים לשוטרים ברחוב קפלן בתל אביב

10:10 - החסימות נמשכות: כביש 4 נחסם באזור פורדיס. מדורות בכביש 5, מחלף הכפר הירוק נחסם

הלילה, לאחר העברת צמצום עילת הסבירות בקריאה ראשנה, הבטיחו ראשי המחאה להגביר את קצב המחאות. "זה הזמן לפעול, חלון הזדמנויות קצר לעצירת הדיקטטורה", אמרו מובילי 'כוח קפלן' בהודעה מיוחדת. "מדינת ישראל נמצאת באחד מרגעיה הקשים, הדיקטטורה על הגדרות, החוק הקיצוני לביטול עילת הסבירות הוא המפתח שיכול לפתוח את דלת הדיקטטורה, הוא יאפשר את פיטורי היועמ"שית, מינויים הזויים ובהמשך הרס מוחלט של הדמוקרטיה הישראלית. יש חלון הזדמנויות לעצור את החקיקה לפני ההגעה למשבר חוקתי והיא תלויה בכל אזרח ואזרחית, מחר כל שוחרי הדמוקרטיה חייבים לצאת מהרחובות ולהגן על מדינת ישראל, על דמותה, על ערכי מגילת העצמאות".


מעצר מפגין בכביש 1/צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

"זוהי ההגנה החשובה ביותר על עם ישראל, על ערכי השוויון והחופש, ההגנה לא תלויה במנהיגים אלא בכל אזרח ואזרחית, לא יצליחו לכפות על עם שבהמנון שלו טבוע הציווי ״עם חופשי בארצנו״ לחיות תחת דיקטטורה. ניפגש ברחובות המדינה", הוסיפו ראשי המחאה.

המחאה הרשמית בנתב"ג אמנם צפויה להתקיים אחר הצהריים, אך המשטרה הודיעה כי שוטרי מרחב נתב"ג פיזרו הבוקר התקהלות לא חוקית בתוך טרמינל 3. המשטרה הוציאה עשרות מוחים מתוך אולם מקבלי הפנים בנתב"ג אל מחוץ למתחם הטרמינל. "המשטרה שבה ומדגישה כי לא תותר מחאה בתוך הטרמינלים ויש לממש את זכות המחאה במקומות שהוקצו לכך מטעם רשות שדות התעופה", אמרו במשטרה.

מוקדם יותר פינתה המשטרה באמצעות מכת"זית את כביש 1 באזור מחלף חמד לאחר שמפגינים חסמו את הציר לכיוון ירושלים, תוך שהם מדליקים אבוקות ורימוני עשן. כתוצאה מהמחאה נחסמה דרכו של רכב חירום. אתמול קיים מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי קיים, ישיבת הערכת מצב לקראת המחאות המתוכננות, בדגש על המחאה באזור נתב"ג.

במהלך הישיבה הדגיש המפכ"ל שוב כי משטרת ישראל "היא ארגון א-פוליטי הנוהג בצורה שוויונית תוך איזון בין שמירה על זכות המחאה לבין אפס סובלנות להפרות סדר ולפגיעה בסמלי שלטון ולאלימות נגד שוטרים ופגיעה בתשתיות".

 

 

 

 

 

 

 

 

הפגנה הרפורמה המשפטית חסימות כבישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד