כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בתשובה לממשלה

היועמ"שית על חסימת נתב"ג: "מרחב ציבורי עם חופש ביטוי"

היועצת המשפטית לממשלה כותבת בחוות דעתה לממשלה כי ניתן לקיים הפגנות בנתב"ג. "נקודת המוצא היא שנתב"ג הוא מרחב ציבורי - ועל כן לכל אדם הזכות לחופש הביטוי וההפגנה גם במרחב זה", כתבה

היועמ"שית על חסימת נתב"ג: "מרחב ציבורי עם חופש ביטוי"
המחאה בנתב"ג צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה היום (שלישי) במכתב לממשלה כי היא מאפשרת הפגנות בנמל התעופה בן גוריון. "נקודת המוצא היא שנתב"ג הוא מרחב ציבורי - ועל כן לכל אדם הזכות לחופש הביטוי וההפגנה גם במרחב זה", כתבה.

בתשובתה לממשלה כותבת היועצת המשפטית ביחס לחסימת נתב"ג: "נקודת המוצא היא שנתב"ג הוא מרחב ציבורי - במקומות שבהם יש גישה לכל אחד מהציבור, ועל כן לכל אדם הזכות לחופש הביטוי וההפגנה גם במרחב זה. בצד האמור יש לקחת בחשבון את הייחודיות של נתב"ג".

בהרב מיארה מוסיפה: "בהתאם למערך החקיקה הקיים, למנהל רש"ת או לגורם אחר אין סמכות על פי דין למנוע כניסה של אנשים לתוך שדה התעופה רק על בסיס העובדה שאינם נושאים כרטיס טיסה לאותו יום.

הזכות להפגין תוגבל רק כאשר יש הסתברות קרובה לוודאי לפגיעה קשה ורצינית בסדר הציבורי".

עוד כתבה: "יש לאפשר למשטרה ולרש"ת מרחב פעולה ליישם את האיזונים האמורים בשים לב לנסיבות הקונקרטיות ולפעול בהתאם לשיקול דעתם המקצועי והמבצעי כפי שנעשה עד כה".

גורם בכיר בממשלה הגיב: "חוות הדעת של הייעוץ המשפטי מכשירה את הפיכתם של אזרחי ישראל לבני ערובה של מיעוט קיצוני. היא קובעת סטנדרט חדש לפיו הפגנות לתמיכה בעמדתה האישית גוברות על חופש התנועה מהארץ ואליה, תוך פגיעה בלתי מתקבלת על הדעת במאות אלפי משפחות ששילמו במיטב כספן עבור חופשה שחיכו לה זמן רב".

נתב"ג מחאות גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד