כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
התפתחות תוך כדי תנועה

זו הסיבה שהנשים החרדיות נוהרות ללימודי מדעי המידע

סגל מרצים מצטיין, תוכניות לימוד מותאמות לצרכי השטח ולימודים בהפרדה, הם שהופכים את הקמפוס החרדי באוניברסיטת בר-אילן לייחודי ומבוקש ע"י בוגרות הסמינרים החרדיים. ראש הקמפוס החרדי, נחמי, מסבירה למה כדאי ללמוד מדעי המידע בבר-אילן, אילו תפקידים ממתינים לבוגרות התואר וכיצד לימודים בהפרדה במסגרת קמפוס חרדי באוניברסיטה עוזרת לסטודנטיות להצליח

זו הסיבה שהנשים החרדיות נוהרות ללימודי מדעי המידע
מדעי המידע צילום: פיקסביי

תואר בלימודי מידע - המקצוע המבוקש ביותר בהייטק

הבינה מלאכותית שכבשה את עולמנו בסערה, הוכיחה שמי שתהיה מצוידת בסט כלים משוכלל עם יכולת למידה תוך כדי תנועה לא תישאר מאחור. בתחום בו הביקוש לכתיבת קוד וניהול אתרי אינטרנט גובר, עולה הצורך בבוגרי תואר יישומי שמכשיר את הסטודנטים לעבודה בתעשייה המתעדכנת ומתפתחת.

בשנת הלימודים תשפ״ג פתחה אוניברסיטת בר-אילן תוכנית לימודים חדשה וייחודית עבור בוגרות הסמינרים החרדיים במסגרת הקמפוס החרדי באוניברסיטה וזאת בנוסף לתוכנית הלימודים בפסיכולוגיה הקיימת והמצליחה מאוד.

״מטרת פתיחת תוכניות לימודים ייעודיות עבור בוגרות מוסדות לימוד חרדים היא התאמה של חומרי הלימוד לשוק המתעדכן ובמקביל התאמת אופן הלימודים ותנאי הקבלה כך שיתאימו לקהל החרדי״ מספרת לנו נחמי, ״אם חושבות על לימודים אקדמיים אז כדאי ללמוד במקום הכי טוב והכי נחשב שיש. הסטודנטיות בקמפוס החרדי נהנות מליווי מקצועי שמסייע להן ומספק מעטפת כוללנית״, ״הלימודים בקמפוס מיועדים לנשים בלבד, בהפרדה מלאה וכך מאפשרים לסטודנטיות לשמור על אורחות חייהן במסגרת התואר.״

חשוב לציין את סגל המרצים מורכב מחוקרים בעל שם עולמי עם ניסיון רב בהוראת תחומים טכנולוגיים. מדובר באותו סגל שמלמד גם בתוכנית בקמפוס המעורב ופה מאפשר לסטודנטיות הקמפוס החרדי ללמוד באותה רמת לימודים ובאותה איכות תוך שמירה על צביון החיים.

מהתואר אל תעשיית ההייטק

תואר במדעי המידע מכשיר את הסטודנטית לעסוק בכל תחומי המידע הקיימים: תכנות web, שיווק דיגיטלי, full stack, בניית אתרים, פיתוח אפליקציות ועוד. זהו תואר יישומי שמכשיר את הסטודנטיות לעבודה בפועל. מדובר בתחומים המתגמלים והחמים ביותר בשוק. בוגרות התואר יוכלו לעבוד במגוון רחב של משרות כולל תפקידים ניהוליים בכירים, עבודה במשרדי ממשלה, ארגונים עתירי ידע, סטארט-אפים וחברות יצרניות ועוד.

״התוכנית למדעי המידע בקמפוס החרדי נפתחה בשנת הלימודים תשפ״ג וכבר אנחנו רואות התעניינות רבה שהולכת וגוברת. זאת בזכות העובדה שהתכנים שלומדים מותאמים גם לדרישות שוק העבודה, גם לקהל החרדיות וכל זאת בהפרדה ובשמירה על אורח החיים החרדי״. 

האופק התעסוקתי של בוגרות הקמפוס החרדי

התוכנית לפסיכולוגיה היא תוכנית ותיקה שכבר נלמדת בקמפוס מזה מספר שנים ״בתוכנית לפסיכולוגיה יש לנו עשרות בוגרות מאוד מבוקשות בשוק העבודה ושמשתלבות בתפקידי מפתח. הן מצליחות גם ליהנות מהעבודה וגם להתפרנס בכבוד״. אומרת נחמי, ״לבנות שרוצות לעבוד בהייטק אנחנו מציעות את התואר במדעי המידע. הקבלה לתואר אינה דורשת ידע מקדים ובסיומו הסטודנטיות יכולות להתחיל לעבוד באופן מידיי ואם ירצו הן יכולות להתחיל לעבוד אפילו בשנה השנייה ללימודים״ עבודה בהייטק מאפשרת גמישות, חיי משפחה ואימהות לצד שכר מתגמל ומשתלם, "בסופו של דבר, עולם ההייטק הוא מאוד דינאמי ובגלל העובדה שתוכניות הלימוד שלנו והתכנים מותאמים לצרכים העכשוויים ולאלו שעתידים לבוא, עבור הבוגרות שלנו זה אומר שכל ההזדמנויות בחוץ פתוחות עבורן".

הקמפוס החרדי הרבה מעבר ללימודים

עוד יתרון משמעותי של הקמפוס החרדי באוניברסיטת בר-אילן , ועל כך יעידו בוגרות וסטודנטיות רבות, הוא היחס לסטודנטיות.

"זה באמת ייחודי לנו. אנחנו נותנות דגש לאינטראקציה האישית מול הסטודנטיות ונמצאות איתן בקשר עם מדיניות 'הדלת הפתוחה' כדי שהסטודנטיות שלנו ירגישו שאנחנו מלוות ותומכות בהן. לא פעם חלק מהתפקיד שלנו הוא לזהות ולטפל באתגרים של סטודנטיות בשלבים מוקדמים בין אם  מדובר בלחץ בלימודים, בעיות אקדמיות, מצבים בעייתיים רפואית או כלכלית. ולעזור בלפתור קשיים אלו.

"אנחנו עושות הרבה פעילויות עבור הסטודנטיות ואפילו פעילויות גיבוש. מעבר לכך, אנחנו שומרות על קשר עם הבוגרות שלנו שנים לאחר שסיימו את הלימודים ואנחנו תמיד כאן בשבילן".

קמפוס חרדי בר אילן מאגרי מידע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד