כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
צפו בשידור החי

ועדת החוקה מתכנסת לדיון על החוק לצמצום עילת הסבירות

ועדת חוקה מתכנסת בשעה זו לדיון על הכנת החוק לצמצום עילת הסבירות לקריאה שניה ושלישית. המטרה של הקואליציה היא להזדרז ככל הניתן עם האישור הסופי של החוק

ועדת החוקה מתכנסת לדיון על החוק לצמצום עילת הסבירות
בדיון בוועדת החוקה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת חוקה מתכנסת בשעה זו לדיון על הכנת החוק לצמצום עילת הסבירות לקריאה שניה ושלישית. זאת אחרי שבמהלך הלילה החוק עבר במליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

המטרה של הקואליציה היא להזדרז ככל הניתן עם האישור הסופי של החוק כשהדד-ליין הוא עד סוף כנס הקיץ בעוד כשבועיים.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד שהשתתף בתחילת הדיון בוועדת חוקה אמר: "החוק הזה הוא סופה של הממשלה הזו הוא יבוא לנפילתכם. וממשלות שפועלות באופן כ"כ בוטה נגד האינטרסים של ישראל לא ישרדו".

לפיד הוסיף: "אני רוצה לענות על הציטוטים שאתם מצטטים אותי על המבחן של האדם הסביר. אם אני לדעתכם האדם הנכון להוביל את התיקון של המערכת. אני מקבל עליי את התפקיד, ואני אומר לכם לזרוק את החוק לאשפה ואנחנו נביא חוק שיתקן את המערכת ולא יפגע באינטרסים של ישראל".

במהלך הדיון, היו"ר רוטמן סרב לאפשר ליועמ"ש משרד האוצר, אסי מסינג לדבר בפני חברי הוועדה בטענה כי עמדתו מנוגדת לעמדת הממשלה ולשר האוצר סמוטריץ'. היוע"משית לכנסת אמרה כי "זה לא אפשרי", ורוטמן אפשר לו לבסוף לדבר תוך שהוא מציין כי זה ״לפנים משורת הדין״.
כאמור, אחרי דיון שנמשך מספר שעות, מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) את חוק צמצום עילת הסבירות בקריאה הראשונה. בהצעת החוק תמכו 64 חברי הכנסת של הקואליציה אל מול 56 חברי כנסת של האופוזיציה.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין סיכם לפני ההצבעה את הדיון בהצעת החוק לביטול עילת הסבירות ואמר: "מצב שבו בסך הכל שלושה שופטים שמים את מה שסביר בעיניהם, את עמדתם האישית, הסובייקטיבית, לא פעם אפילו הפוליטית, מעל מה שהיה סביר בעיני אזרחי ישראל בבחירות, הוא מצב שאין לקבלו".

לוין הוסיף: "זה מצב שחותר תחת הבסיס של המשטר הדמוקרטי ותחת העיקרון המקודש שהציבור הוא שבוחר את נבחריו כדי שהם יפעלו למימוש השקפת העולם של הבוחרים. על כן, אין זה פלא שלמצב הקיצוני הקיים אצלנו אין אח ורע ולו במדינה דמוקרטית אחת בעולם כולו".

עילת הסבירות הרפורמה המשפטית ועדת חוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד