ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
צפוי לעונש כבד

ישראלי אמריקאי מואשם בכך שפעל כסוכן סיני וסייע לאיראן

ראש מכון מחקר ישראלי אמריקאי הואשם ששימש סוכן סיני ובניסיון לתווך מכירת נשק ונפט איראני. האיש ניסה לתווך במכירות נשק עם לקוחות בסין, לוב, איחוד האמירויות וקניה

ישראלי אמריקאי מואשם בכך שפעל כסוכן סיני וסייע לאיראן
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pixabay

יושב ראש מכון מחקר ישראלי אמריקאי הואשם בפעולה כסוכן סיני ובניסיון לתווך מכירת נשק ונפט איראני. האיש, בשם גל לופט "הסכים לגייס בחשאי ולשלם" לפקיד לשעבר אמריקאי אלמוני כדי לתמוך במדיניות סינית מסוימת, כך אמרו התובעים הפדרליים.

על פי החשד, לופט בן ה-57 ניסה לתווך מכירות נשק עם לקוחות בסין, לוב, איחוד האמירויות וקניה. ה-BBC דיווח כי חשבון טוויטר הקשור אליו הכחיש שהוא סוחר נשק.

לופט, אזרח כפול של ארה"ב וישראל, נמלט, כך אמרו תובעים פדרליים במנהטן ביום שני. ב-2016, גורמים רשמיים אמרו שהוא לא נרשם כסוכן זר בזמן שפעל לקידום האינטרסים הסיניים בארה"ב.

על פי הדיווח בארה"ב הוא לחץ על פקיד לשעבר אמריקאי שהיה יועץ לנשיא הנבחר דאז, דונלד טראמפ, ושכנע אותו "לתמוך בפומבי במדיניות מסוימת ביחס לסין".

לופט הוא המנהל המשותף של המכון לניתוח ביטחון עולמי, שבסיסו מחוץ לוושינגטון ומתאר את עצמו כמתמקד באנרגיה ובביטחון של ארה"ב. המכון נוסד על ידי לופט, מנהל ה-CIA לשעבר ג'יימס וולסי שימש כיועץ של המכון.

התובעים גם מאשימים אותו בניסיון לתווך במכירות נשק ללא אישור אמריקאי. על פי החשד הוא פעל לסייע לחברות סיניות למכור משגרי נ"ט, משגרי רימונים ומרגמות ללוב. על פי החשד, הוא גם ניסה למכור פצצות אוויר ורקטות לאיחוד האמירויות הערביות ומל"טים לקניה.

גורמים רשמיים פדרליים אומרים שהוא ניסה לעקוף את הסנקציות האמריקניות על הנפט האיראני בכך שהורה למקורב לומר שהנפט הוא במקור ברזילאי. לטענת התובעים, לופט נעצר בקפריסין ב-17 בפברואר השנה ונמלט לאחר ששוחרר בערבות עד להסגרה.

יום לאחר מכן, חשבון טוויטר על שמו עם 15,000 עוקבים דיווח שהוא נעצר בקפריסין "על רקע בקשת הסגרה ממניעים פוליטיים על ידי ארה"ב".

הוא מואשם בשמונה סעיפי אישום, לרבות אי רישום כסוכן זר, התחמקות מסנקציות נפט, שני אישומים של מתן הצהרות כוזבות לחוקרים ושלוש סעיפי סחר בלתי חוקי בנשק. הוא צפוי לעשרות שנים בכלא אם יימצא אשם.

איראן ארה''ב סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד