כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הנורמליזציה עם סעודיה

השליח המיוחד של ביידן נפגש עם נתניהו - בעניין היחסים עם סעודיה

שליחו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עמוס הוכשטיין הגיע לביקור חשאי בישראל ונפגש עם רה"מ וראש המל"ל | בין היתר דן הוכשטיין עם נתניהו בעניין היחסים עם סעודיה

השליח המיוחד של ביידן נפגש עם נתניהו - בעניין היחסים עם סעודיה
עמוס הוכשטיין והנשיא ביידן צילום: טוויטר

שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, עמוס הוכשטיין הגיע היום (שלישי) לביקור חשאי בישראל, כך פורסם ב"חדשות 12".

במהלך ביקורו, נפגש הוכשטיין עם ראש הממשלה נתניהו וראש המל"ל צחי הנגבי, ודן איתם ביחסי ישראל עם סעודיה. ברקע לפגישה זו עומד היחס העכור בין ישראל לארה"ב לאחרונה, שהתבטא בראיון של ביידן ב-CNN בו תקף את נתניהו.

לקראת הפגישה של הוכשטיין עם הבכירים הישראלים הגיע שגריר ישראל בארה"ב, מייק הרצוג, לארץ.

עמוס הוכשטיין, שתיווך בין ישראל ללבנון בהסכם הגז לפני מספר חודשים, הוא בחור יהודי שהתגורר בישראל בעברו ושירת בצה"ל במשך שלוש שנים. אנגלית מושלמת ואי-הסכמה לדבר בעברית אמנם מסווים זאת, אך הוכשטיין בעל המעמד הרם במסדרונות הבית הלבן אשר מכונה בפי רבים "הבחור של ביידן" - הוא יליד ירושלים שהתחנך בתנועת הנוער הציונית-דתית "בני עקיבא".

הוכשטיין הפך לשליח הנשיא ביידן לנושאים שונים בתחם הגז. בין היתר היה בסעודיה, איחוד האמירויות, מצרים, עיראק, לבנון וישראל. בעזרת הידע הרב שצבר בנושאי אנרגיה הוא מתרוצץ ממקום למקום במטרה לפתור משברים בינלאומיים. בכיר לבנוני שניהל איתו משא ומתן אמר כי הוא: "התגלה כמנהל משא ומתן מיומן עם חוש הומור". ללא ספק, ביידן שם מבטחו בהוכשטיין ולדברי גורם אמריקני: "הוא לא עושה זאת לעיתים תכופות".

עמוס הוכשטיין חיזבאללה סעודיה ארה"ב המל"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד