כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
למרות הרקע הנפשי

הצית את רכבו של הרב וזה העונש שנגזר עליו

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 38 חודשי מאסר על מוחמד אבו גאנם אשר הצית את רכבו של הרב דב ליאור לפני כשנה בשכונת בית אורות בירושלים. בנוסף, ישלם המחבל קנס בסך 5,000 ש"ח 

הצית את רכבו של הרב וזה העונש שנגזר עליו
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) 38 חודשי מאסר על מוחמד אבו גאנם, אשר הצית את רכבו של הרב דב ליאור לפני כשנה בשכונת בית אורות בירושלים. על אבו גאנם הושת קנס בסך 5,000 שקלים. בנוסף הורשע בעבירות הצתה יצור נשק, חבלה במזיד ברכב ועבירות נוספות מתוך מניע גזעני.

בגזר הדין ציינה השופטת חנה לומפ כי גאנם ביצע את ההצתה ממניע גזעני ותוך תכנון מקדים: "אין מדובר במעשים אשר בוצעו על רקע גחמה רגעית, אלא מעשים אשר הינם פרי תכנון מוקדם, כאשר הנאשם יכול היה לחדול ממעשיו בכל שלב, ולמרות זאת המשיך בהם. הנאשם ביצע את המעשים ממניע גזעני, תוך גילוי איבה ועוינות כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסייה בשל השתייכות למוצא לאומי אתני".

פורעים הציתו את רכבו של הרב דב ליאור: "הטרור הערבי פוגע"

"הנאשם היה מודע לכך שרכבים אלו שייכים ליהודים נוכח העובדה כי מדובר בשכונת "בית אורות" בה מתגוררים יהודים, ונוכח העובדה כי בחנייה הונחו ספרי קודש, אשר לדברי הנאשם, שייכים הם לאנשים דתיים. נסיבות מעשיו של הנאשם ונסיבות האירוע מלמדות גם הן על כוונתו של הנאשם לפגוע ברכושם של יהודים דווקא", כתבה השופטת לומפ.

עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו' אשר ליווה את הרב כנפגע עבירה מסר: "אנו מברכים על מאסרו של המחבל למשך כמה שנים. יש כאן מסר חשוב של ענישה משמעותית כנגד טרוריסטים גם כשמדובר במחבל עם רקע נפשי. אסור ששיקולים אישיים של המחבלים יבואו על חשבון המלחמה בטרור".

הרב דב ליאור הצתה מכוונת טרור הצתה הצתת רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד